Vi starter hver tirsdag kl. 10

fra S.A.Jensens vej 3 i Ebeltoft.

Alle er velkommer - er du ikke medlem koster det 40 kr. pr. voksen.

Du deltager på eget ansvar.

Her følger de kommende ture

Tirsdag den 2. april 2024

Tremosegård

Denne cykeltur bringer os ud i det fantastiske Mols Bjerge. Vi kører fra Ebeltoft ud mod Femmøller Strand og op forbi Molslaboratoriet.

Vi skal videre ud ad Provstskovvej og Toggerbovej til vi kommer til Tremosevej som vi skal op af.

Her ligger Tremosegård – det vil sige at gården er nu revet ned for flere år siden. Men der ligger et kæmpe dybt død-ishul.

Tirsdag den 09. april 2024

Den Italienske sti

Dagens cykel/gåtur er en af vores meget eftertragtede cykelture i nationalparken, idet vi vandrer på den historiske sti ”Den Italienske Sti”. Men inden skal vi på cykel omkring Egil Fischers ferieby i Femmøller. Ved Overmøllen i Femmøller stiller vi cyklerne og traver til Besøgscentret Øvre Strandkær, og retur ad Karen Blixens Italienske sti.

Tirsdag den 16. april 2024

Karpenhøj

Karpenhøj er Syddjurs Kommunes Udviklings– og oplysningscenter for natur– og friluftsliv. Karpenhøj ligger midt i Nationalpark Mols Bjerge med den mest fantastiske udsigt over Helgenæs og Ebeltoft. Man får virkelig her en fornemmelse af konsekvenserne af den sidste istid. - Et spændende sted for store og små. PS: Turen her er på asfalt, der er en stor lang bakke op til Karpenhøj

Tirsdag den 23. april 2024

Øer Maritime  Ferieby

Vi cykler til Købmanden i Øer, her stiller vi cyklerne og traver ad små finurlige stier og åbne hedelandskaber i et fantastiske naturområde. Området blev skabt ved råstofudvinding af Sten- og Gruskompagniet fra 1935-74 og et klondike området opstod efter denne udgravning. Traveturen bringer os også gennem Øer Maritime Ferieby! - Nordens Venedig som byen også kaldes.

Tirsdag den 30. april 2024

Aboretet og forbi Stubbe sø

En dejlig cykel/travetur skal vi på i dag. Men først skal vi bestige en kæmpe høj i Handrup med en fantastisk udsigt over Ebeltoft Vig, hvorefter vi cykler til arboretet ved Tirstupvejen. Her traver vi blandt 80 år gamle træsorter, der skulle virke som læ i det dengang åbne og sandede område. Vi cykler herefter mod Stubbe sø hvor vi har en herlig udsigt over Djurslands største sø. Undervejs møder vi ikke mindre end 4 æbletofter.