Karlsbjerget

Cykelturens første mål er Ebeltoft kirke, hvorefter vi cykler til den idylliske landsby Elsegårde med gadekæret.

Vi fortsætter cykelturen langs Kattegat til Boeslum og Dråby strand og endelig til Karlsbjerget, 53 m. over havoverfladen med de to små bronzealder-høje. Hjemover cykler vi gennem havnebyen Dråby.

Mødested: S:A. Jensensvej 3. 8400 Ebeltoft (ved is huset).

Cykelturene koster 40 kr. pr. voksen, eller medlemskab af Turistforeningen for Ebeltoft og Mols.

17. august. Vi besøgte "Tosse Christian" på kirkegården i Ebeltoft. Foto: Stjasser.

Das erste Ziel der Fahrradtour ist Ebeltoft Kirche, wonach wir in das idyllische Dorf Elsegårde mit dem Dorfteich fahren.

Wir fahren weiter mit dem Fahrrad an Kattegat entlang nach Boeslum und Dråby Strand und schließlich zum Karlsberg 53 Meter über dem Meeresspiegel mit 2 kleinen Bronzezeit Hügeln.

Nach Hause fahren wir durch die Hafenstadt Dråby.

Treffpunkt: S. A. Jensensvej 3, 8400 Ebeltoft (bei der Eisdiele).

Preis pro erwachsenen Teilnehmer 40,00 Kr.

På vej til toppen på Karlsbjerget. Foto: JOL.

The first destination of the bike ride is the Church of Ebeltoft, then we ride to the idyllic village Elsegårde with the village pond.

We continue along the Kattegat to Boeslum and Dråby beach and finally to Karlsbjerget, 53 meters above sea level with 2 small Bronze Age hills

Homewards we ride through the seaport Dråby.

Meeting point: S. A. Jensensvej 3, 8400 Ebeltoft (at the ice cream shop).

The bike ride costs 40,00 kr. per adult.

Her flyver vi næsten ned fra Karlsbjerget. Foto: Stjasser.