Arboretet og forbi Stubbe sø

En dejlig cykel/travetur skal vi på i dag. Men først skal vi bestige en kæmpe høj i Handrup med en fantastisk udsigt over Ebeltoft Vig, hvorefter vi cykler til arboretet ved Tirstupvejen. Her traver vi blandt 80 år gamle træsorter, der skulle virke som læ i det dengang åbne og sandede område. Vi cykler herefter mod Stubbe sø hvor vi har en herlig udsigt over Djurslands største sø. Undervejs møder vi ikke mindre end 4 æbletofter.

Mødested: S.A. Jensens vej 3. 8400 Ebeltoft (Ved Ishuset).

Cykelturene koster 40 kr. pr. voksen, eller medlemskab af Turistforeningen for Ebeltoft og Mols.

Heute machen wir einen schönen Fahrrad- und Spaziergang. Aber zuerst müssen wir ein riesiges Hoch in Handrup mit einer tollen Aussicht über Ebeltoft Vig erklimmen. Danach radeln wir zum Arboretum am
Tirstrup Weg. Hier wandern wir zwischen 80 Jahre alten Holzarten, die damals als Schutz für den Wind im damals offenen und sandigen Gebiet dienen sollten.
Wir radeln danach zum Stubbe See, wo wir einen wunderschönen Blick auf den größten See Djurslands
haben. Unterwegs treffen wir nicht weniger als 4 Apfel Bepflanzungen.

Treffpunkt: S. A. Jensens vej 3, 8400 Ebeltoft (bei der Eisdiele).

Preis pro erwachsenen Teilnehmer 40,00 Kr.

Today we are going to have a nice bike ride and walk. But first we must climb a huge high in Handrup with a great view over Ebeltoft Vig, after which we ride to the arboretum by the Tirstrup road. Here we traverse between 80 years old woods, that should serve as shelter in the at that time open and sandy area.
Then we ride to the Lake Stubbe, where we have a lovely view over the largest Lake of Djursland.
Along the way we meet no less than 4 apple groves.

Meeting point: S. A. Jensens vej 3, 8400 Ebeltoft (at the ice cream shop).

The bike ride costs 40,00 kr. per adult.

Egsmark Plantage (Arboretet)

Cykelruten er her registreret af Sven Erik Kjær Laursen.