Gravlevstien

Danmarks skønneste natur ligger gemt i denne cykeltur. Vi cykler gennem gammel skov og et stort vådområde. Vi får også et indkig til vilde dyr ved Ree Park - Ebeltoft Safari. Hjemover skal vi op i fugletårnet ved Djurslands største Sø, - Stubbe Sø og endelig besøger vi Dråby Kirke, også kaldet Djurslands Domkirke, på grund af kirkens størrelse.

Mødested: S:A. Jensens vej 3. 8400 Ebeltoft (ved is huset).

Cykelturene koster 40,00 kr. pr. voksen, eller medlemskab af Turistforeningen for Ebeltoft og Mols.

18. maj Gravlevstien.

Kære Jer. På dagens tur var der større afstand mellem regndråberne end mellem cykelturens deltagere. Foto: Menig Jørgen

18. maj Gravlevstien.

Var det lige der det skete? 18. maj Gravlevstien. Foto: Svend Erik.

Die schönste Natur Dänemarks ist in dieser Fahrradtour versteckt. Vi fahren durch einen alten Wald
und ein Feuchtgebiet. Wir bekommen auch einen Blick zu wilden Tieren in Ree Park – Ebeltoft Safari.
Auf dem Heimweg gehen wir den Vogelturm hinauf bei dem größten See Djurslands – Stubbe Sø, und schließlich besuchen wir Dråby Kirche, wegen der Größe auch Djurslands Dom genannt.

Treffpunkt: S. A. Jensens vej 3, 8400 Ebeltoft (bei der Eisdiele).

Preis pro erwachsenen Teilnehmer 40,00 Kr.

Og nu cykler i ordentlig, formaner Walter. Foto: Menig Jørgen

18. maj Gravlevstien.

Vi var mange på Gravlevstien den dag. Foto: Svend Erik.

The most beautiful nature of Denmark is hidden in this bike ride. We ride through old forest and
wetlands. We will also have a look to the wild animals at Ree Park – Ebeltoft Safari.
Homewards we go up the bird tower at the largest lake of Djursland, - Stubbe Sø, and finally we are going to visit Dråby Church, also called the cathedral of Djursland because og its size.

Meeting point: S. A. Jensens vej 3, 8400 Ebeltoft (at the ice cream shop).

The bike ride costs 40,00 kr. per adult.

18. maj Gravlevstien.

Der lyttes intents til Egon. Der bliver hørt i det næste gang. Foto: Menig Jørgen

18. maj Gravlevstien.

Dråby Kirke Ved urnegravene som prydes af ballaststenen fra Fregatten Jylland. Foto: Svend Erik.

Fugletårnet ved Stubbe Sø.

Her har du en dejlig cykeltur, - uden bakker!