Naturreservatet

Cykelturen bringer os denne gang til Fugleværnsfondens Naturreservat ved Stubbe Sø. Her har vi en enestående mulighed for på tætteste hold at opleve søens rige fugleliv.

Vi stiller cyklerne og vandrer ad de små afmærkede stier ned til søen. Måske ser vi en Havørn svæve over søen!

Hjemover cykler vi på den gamle Jernbane sti, forbi Ree Park Zoo.

Cykelturene koster 40 kr. pr. voksen, eller medlemskab af Turistforeningen for Ebeltoft og Mols.

Smukt billede af Stubbe Sø i august. Foto: Svend Erik

Die Fahrradtour bringt uns diesmal zum Naturreservat des Vogelschutzfondes am Stubbe See. Hier haben wir eine einzigartige Möglichkeit das reiche Vogelleben des Sees sehr nah an zu erleben.

Wir parken die Fahrräder und wandern auf kleinen markierten Pfäden zum See.
Vielleicht werden wir einen Seeadler hoch über dem See schweben sehen!

Nach Hause fahren wir auf dem alten Eisenbahnpfad an Ree Park Zoo vorbei.

Pause ved Stubbe Sø. Foto: Svend Erik

This time the bike ride brings us to the Nature Reserve of the Bird Protection Fund at the Lake Stubbe. Here we have the outstanding opportunity to experience the rich bird life of the lake at the closest distance.

We park our bikes and and walk on small marked trails to the lake. Maybe we observe a sea eagle floating over the lake!

Homewards we bike on the old railway past Ree Park Zoo

The bike ride costs 40,00 kr. per adult.

Er der en ledig bolig i insekt boligkarreen. Foto Stjasser

Stubbe Sø