Karpenhøj

Karpenhøj er Syddjurs Kommunes Udviklings– og oplysningscenter for natur– og friluftsliv. Karpenhøj ligger midt i Nationalpark Mols Bjerge med den mest fantastiske udsigt over Helgenæs og Ebeltoft. Man får virkelig her en fornemmelse af konsekvenserne af den sidste istid. - Et spændende sted for store og små. PS: Turen her er på asfalt, der er en stor lang bakke op til Karpenhøj

Mødested: S:A. Jensens vej 3. 8400 Ebeltoft (ved is huset).

Cykelturen koster 40,00 kr. pr. voksen, eller medlemskab af Turistforeningen for Ebeltoft og Mols.

Karpenhøj (Karpfenhügel) ist Entwicklungs- und Informationszentrum für Natur- und Freiluftsleben der Gemeinde Syddjurs. Karpenhøj liegt mitten im Nationalpark Mols Berge mit der schönsten Aussicht über Helgenæs und Ebeltoft. Hier spürt man in Wahrheit die Folgen der letzten Eiszeit.
Ein schöner Ort für Jung und Alt.
PS: Die Strecke ist gepflastert, es gibt einen großen langen Hügel bis zu Karpenhøj.

Treffpunkt: S. A. Jensens vej 3, 8400 Ebeltoft (bei der Eisdiele).

Karpenhøj is a development- and information center for nature- and outdoor life of the Municipality of Syddjurs. Karpenhøj is located in the middle of the Nationalpark of Mols Mountains with a fantastic view over Helgenæs and Ebeltoft. Here you really feel the consequences of the last Ice Age. – An exciting place for young and old.
PS: The bike ride is on asphalt, there is a large long hill up to Karpenhøj.

Meeting point: S. A. Jensens vej 3, 8400 Ebeltoft (at the ice cream shop).

The bike ride costs 40,00 kr. per adult person.

Cykelruten til Karpenhøj og retur