Hyllested Bjerge

Dagens cykeltur bringer os gennem den idylliske middelalderby Dråby -og ad Gravlevstien til Hyllested Bjerge, som i 2018 blev en del af Nationalpark Mols Bjerge.

Vores cykeltur føres os videre ad Fredsskoven til Holmegård der er fra 1801 og ligger i et smukt istidslandskab. Gården, der også arbejder med gamle Danske husdyrracer, er erklæret bevaringsværdig og en del af bygningerne er smuk og flot vedligeholdt.

Er ejeren, Verner Nielsen hjemme, kan vi forvente en herlig fortælling om stedet og restaureringsarbejdet.

Mødested: S:A. Jensensvej 3. 8400 Ebeltoft (ved is huset).

Cykelturene koster 40 kr. pr. voksen, eller medlemskab af Turistforeningen for Ebeltoft og Mols.

Cykeltur d. 24. august 21. Foto: Stjasser

Die Fahrradtour bring uns heute durch die idyllische Mittelalterstadt Dråby – und auf dem Gravlev Pfad nach Hyllested Bjerge, die in 2018 ein Teil von dem Nationalpark Mols Bjerge wurde.

Unsere Fahrradtour führt uns weiter auf Fredsskoven nach Holmegård, der aus dem Jahr 1801 stammt und in einer schönen Eiszeitlandschaft liegt. Der Bauernhof, der auch mit alten dänischen Haustierrassen arbeitet, ist für bewahrungs-würdig erklärt, und einige der Gebäude sind wunderschön und gut gepflegt.

Wenn der Besitzer, Verner Nielsen, zu hause ist, erwartet uns eine wunderbare Geschichte über den Ort und die Restaurierungsarbeit

Treffpunkt: S. A. Jensensvej 3, 8400 Ebeltoft (bei der Eisdiele).

Preis pro erwachsenen Teilnehmer 40,00 Kr.

Cykeltur d. 24. august 21. Foto: Stjasser

Today’s bike ride brings us through the idyllic medieval town Dråby – and by the Gravlev path to Hyllested Bjerge, which in 2018 became part of the Nationalpark Mols Bjerge.

Our ride takes us along the Fredsskoven to Holmegård, that dates from 1801 and lies in a beautiful ice age landscape. The farm, which also works with old Danish animal breeds, is worthy of conservation and part of the buildings are beautiful and well maintained.

If the owner, Verner Nielsen, is at home, we can expect a wonderful story about the place and the restoration work.

Meeting point: S. A. Jensensvej 3, 8400 Ebeltoft (at the ice cream shop).

The bike ride costs 40,00 kr. per adult.

Cykeltur d. 6. april 21. Foto: Svend Erik Kjær

Cykelrute til Hyllested