Karlsbjerget

En større flok cykel-entusiaster begav sig tirsdag formiddag op mod Ebeltoft Kirke. Vores formand Walter førte an, og her er vi jo i sikre hænder, når en lokalfødt fører an.

Vi var lige nede omkring Ebelone, som står flot ved indsejlingen til Fregathavnen. Vi køre videre op mod kirken.

Walter fortalte om Ebeltoft kirke, men ikke mindst om huset, som ligger lige ved siden af, hvor byens kendte arkitekt Hack Kampmann blev født i 1856. Han uddannede sig til murer for senere at blive arkitekt. Han er årsagen til mange flotte bygninger i Danmark og udover Glasmuseet her i Ebeltoft, så tegnede han også Toldboden i Århus.

Vi måtte videre ud til Elsegårde for ad kysten cykle ud til Dråby strand hvor vi køre op mod turens egentlige Karlsbjerget.

Karlsbjerget er 53 m. over havoverfladen og e suppleret med to små bronzealder-høje. Fra toppen er Karlsbjerget, er der en utrolig flot panorama udsigt, udover kattegat og ind til Dråby, hvor kirken toner flot frem.

Vi havde en rigtig god tur - hyggelig som altid.