Rugård

Cykeltur på ca. 36. km. Vi skal besøge Fuglslev Kirke, Hyllested Kirke med de mange kalkmalerier, videre til Rugård gods, måske fra 1100-talet og er med sin lange og dramatiske historie, blandt de mest interessante herregårde på Djursland. Bla. fordi ejeren af Rugård Jørgen Arenfeldt, i 1600-tallet afholdt hekseforfølgelse.
Vi cykler herfra til Kattegat og Rugård Camping hvor vi indtager vores medbragte forplejning.
Vi vender nu næsen mod Hyllested Skovgårde og sætter herefter kursen med Ebeltoft.

Mødested: S.A. Jensens vej 3. 8400 Ebeltoft (Ved Ishuset).

Cykelturene koster 40 kr. pr. voksen, eller medlemskab af Turistforeningen for Ebeltoft og Mols.

Neue Fahrradtour von 36 km. Wir besuchen Fuglslev Kirche, Hyllested Kirche mit den zahlreichen
Wandmalereien, weiter nach Gut Rugård, vielleicht aus dem 12. Jahrhundert, und das mit seine langen und dramatischen Geschichte unter den interessantesten Gütern auf Djursland ist – u.a weil der Besitzer von Rugård, Jørgen Arenfeldt, im 17. Jahrhundert Hexenverfolgungen hielt.

Wir fahren von hier nach dem Kattegat und Rugård Camping, wo wir unsere mitgebrachte Mahlzeit einnehmen.
Wir fahren dann nach Hyllested Skovgårde und nehmen danach den Kurs nach Ebeltoft.

Treffpunkt: Die Fregatte Jütland in Ebeltoft.

New bike ride of 36 km. We are going to visit Fuglslev Church, Hyllested Church with
the many frescoes on to Rugård Manor, maybe from the 12th century, and with its long and dramatic history is among the most interesting manors of Djursland. Among other things because the owner of Rugård, Jørgen Arenfeldt, in the 17th century practiced witch persecution.
We bike from here to the Kattegat and Rugård Camping, where we take our meals.
Now we bike on to Hyllested Skovgårde, and then we are heading for Ebeltoft.

Meeting point: S. A. Jensens vej 3, 8400 Ebeltoft (at the ice cream shop).

The bike ride costs 40,00 kr. per adult.