Ebeltoft Harmonika Club

Ebeltoft harmonika klub blev startet i februar 1985 som et aftenskolehold med flere hold inddelt efter interesse og musikalsk kunnen. Med tiden deltog man med et decideret hold rundt omkring i landet på diverse træf. I hverdagen mødtes man en gang om ugen til samspil.

Efter datiden forhold var det den måde mange klubber startede på. Hurra for det. Da harmonikaen på den måde kom til at være en del af danskernes musikalske bevidsthed. Elsket eller hadet, kom Harmonikaen med på camping, i sejlbåden og kolonihaverne, mange har et minde om en farfar, onkel eller bror der spillede harmonika. Med tiden blev det en hel livsstil for harmonikaspillerne at lave træf i hele landet krydret med træf i Norge og Sverige med og uden campingvogn, mange kontakter og venskaber blev knyttet på tværs af lande og nationaliteter.

Der er ikke mange af de gamle træf tilbage, måske fordi de hørte en anden tid til, uden iPad og iPhone og tiden er gået. mange spillere er nu +60, campingvognene er parkeret, fingrene er blevet stive og energien er ikke den samme, men musikken lever stadig, og EHC lever stadig - og der bliver spillet som aldrig før.

EbeltoftNet

Foreningen EbeltoftNet er åben for alle virksomheder, organisationer og private m.v. i området nogenlunde svarende til det tidligere Ebeltoft kommune.

Det er foreningens formål at arbejde for den bedst mulige præsentation af erhvervslivet i Ebeltoft og sydøstlige Djursland på Internettet.

Foreningens adresse: EbeltoftNet. Bakkehegnet 55. 400 Ebeltoft.
Tlf.: 51 51 75 22. info@ebeltoftnet.dk Att. Bjørn Helmer

Se mere på vores hjemmeside: EbeltoftNet

Ejerforeningen og Øer Maritime Ferieby

Øer Maritime Ferieby ligger ved Ebeltoft i Nationalpark Mols Bjerge og omfatter hele 111 hektar land med mere end 300 huse, svømmehal, multihal til mange sportsgrene, udendørs forbold-, beachvolley- og tennisbaner, skønne naturarealer, egen lystbådehavn og meget mere...

Når du køber et sommerhus i Øer Maritime Ferieby, bliver du automatisk medlem af ejerforeningen. Herigennem kan du være med til at træffe beslutninger om nye initiativer i foreningen, ligesom du får adgang til at deltage i foreningens arrangementer.