Ejerforeningen Øer Maritime Ferieby.

Øer Maritime Ferieby ligger smukt placeret lidt syd for Ebeltoft i Nationalpark Mols Bjerge og dækker et areal på 111 hektar med mere end 300 privatejede feriehuse, svømmehal, multihal til mange sportsgrene, udendørs fodbold-, beachvolley- og tennisbaner, skønne naturarealer og ikke mindst Danmarks mest romantiske lystbådehavn. Udover fællesarealer og –bygninger har ejerforeningen et stort fælleslokale på Torvet med TV-stue, køkken, bibliotek, m.m.

Feriebyen, som blev indviet 1. juni 1988, kaldtes ”Nordens Venedig”. De smukke farvede huse blev fordelt over syv små øer omgivet af kanaler. Stedet er inspireret af et tilsvarende feriehusprojekt i den Sydfranske by Port Grimaud nær Sct Tropez, som Ebeltofts daværende stadsingeniør H.H. Hansen kendte og blev meget fascineret af.

Naturarealerne i den sydlige del af feriebyen byder på én af Danmarks smukkeste og mest forførende vandrestier gennem tætte enebær-irgange, sumpede områder med nøkkeroser og kvækkende springfrøer, engarealer med sjældne orkideer og sirgræsser, så man i fantasien føler sig henført til ufremkommelige naturområder i Amazonas Regnskove.

Dette skønne Paradis kan du få del i, hvis du er så heldig at eje eller kunne leje ét af feriehusene. Søg mere info om mulighederne på vedhæftede sites.

Ebeltoft Feriehusudlejning

Ebeltoft Feriehusudlejning, som du finder tæt ved Fregatten Jylland, udlejer mere end 200 private sommerhuse på hele Djursland og specielt omkring Ebeltoft. Som det eneste rent lokalt funderede udlejningsbureau lægges der særlig vægt på den personlige betjening, fordi de kender lokalområdet og de enkelte feriehuse ud og ind.

Gå på opdagelse i en gavebod af oplevelser på deres hjemmeside. Her finder du helt sikkert det perfekte sommerhus til din næste ferie.

Ferie på Djursland er noget helt specielt. Her er meget kort afstand til gode oplevelser for hele familien - fra børnevenlige strande og storslået natur til et væld af attraktioner som f. eks. Djurs Sommerland, Ree Park, Fregatten Jylland og Kattegatcentret.

Har du først fået udlejningsbureauets ”ferievitaminer” sprøjtet ind under huden, vil Charterrejser for evigt være fortid. Djurslands smukke og unikke natur finder du ikke tilsvarende andre steder i Verden. Så derfor: ”Book allerede nu – i morgen kan være for sent”.

Se Ebeltoft Feriehusudlejnings Hjemmeside og FB-site:

Ebeltoft-Mols Mæglerne

Har du planer om at flytte til vores skønne område i Nationalpark Mols Bjerge og måske sælge eller købe helårshus eller fritidshus, så kan Turistforeningen anbefale Ebeltoft-Mols Mæglerne som "Ugens Erhvervsmedlem" i denne kategori.

Ebeltoft-Mols Mæglerne er fri og uafhængig af diverse kædeaftaler med banker og kreditforeninger mv. Firmaet har siden oprettelsen støttet den lokale Turistforening med sit medlemskab.

Ebeltoft-Mols Mæglerne blev etableret den 18. april 1993 af ejendomsmægler Anna Mette Madsen. Den 1. april 2018 overtog ejendomsmægler Maria Madsen forretningen. I dag består holdet således af Traniee Priyanka Srither og ejendomsmægler Maria Madsen, som står klar til at hjælpe dig til en skøn fremtid i Syddjurs..

Du kan finde Ebeltoft-Mols Mæglerne på følgende;
A. Knudsensvej 10, 8400 Ebeltoft