Nyhedsbrev august 2021

Dette brev fra din Turistforening til dig, indeholder en indbydelse til medlemsmøde på

Mellem Jyder, torsdag d. 16. september. Kl. 18.00.

Vi afholder mødet som et; ”Vi Spiser Sammen” arrangement, men inden spisningen, vil foreningen gerne servere et lille glas, øl/vin eller vand, imens vi drøfter Turistforeningens virke, både for nuværende, men også fremadrettet.

Ca. kl. 19.00 vil Christina og Peter servere:

Stegt unghane med spidskålsalat, bagte hvidløg og stegte tomater. På toppen friske krydderurter og syltede rødløg. Hertil små kartofler og cremet svampesauce.

Frisk Rabarbertrifli med sprødt havreknas og sød råcreme og toppet med friske bær.

Friskmalet stempelkaffe til desserten.

Pris pr. per. 198. Mad og drikkevarer er for egen regning.

Tilmelding er nødvendig, uanset om du spiser med eller ej, til undertegnede på mail: sigf@stofanet.dk senest fredag d. 10.september.

Bestyrelsen håber at se rigtig mange til dette medlemsmøde.

Til oplysning for vores erhversmedlemmer: Der forligger nu en ændret erhversmedlemsliste på foreningens hjemmeside. Den nye liste, - nu med billede, præsenterer vores erhversmedlemmer bedre end den gamle. Listen er lige blevet færdig og jeg vil opfordre til, at man lige kikker forbi jeres side hver især og er der ønsker eller rettelser vil redaktøren meget gerne have en melding på mail: sigf@stofanet.dk Klik ind på siden her: Enversmedlemmer ny - www.ebeltoftturistforening.dk og i undermenuen finder du den kategori din virksomhed befinder sig under.

Hjemmesiden som undertegnede bestyrer, bliver aktuelt besøgt af 1700 personer pr. uge, og vores Facebook-side bestyret af René, ca. 3000 pr. uge, så det er et rigtigt godt sted at blive promoveret. Endvidere er det bestyrelsen magtpåliggende at gøre opmærksom på de snart mange små film fra området, vi ved hjælp af Lars Berg, har fået fremstillet. Se linket her: (273) Turistforeningen for Ebeltoft og Mols - YouTube

Endnu en turisthøjsæson er ved sin afslutning og igen i år har det da været helt fantastisk at opleve den store tilstrømning af turister. Der må være en del handlende som er godt trætte, men kan forhåbentlig se en positivitet udvikling på omsætningen. Godt er det også, at så mange aktører på turistområdet har stået klar til at give turisterne en oplevelse så de forhåbentlig får lyst at opleve Ebeltoft og Mols igen.

Ebeltoft Harmonika Club og Turistforeningen for Ebeltoft og Mols har igen i år underholdt lokale såvel som Turister med solnedgangssang på Horisonten, og igen med stor tilslutning og selvom det ikke lykkedes at se solen i det øjeblik den gik ned, var der bestemt ikke noget i vejen med lysten til at synge med, Og den nylig velkomponerede sang om Ebellone gjorde stor lykke. Noget nyt der også blev afprøvet i år var, at dele af bestyrelsen selv fortalte anekdoter om området til megen information og morskab for de tilstedeværende. - Det er værd at gentage.

Der skal herfra igen i år, lyde en stor tak til Handelsstandsforeningen for lån af stole.

Foreningens cykelture rundt i området fortsætter med den største tilslutning nogensinde, hvilket betyder at vores personlige medlemstal nu udgør 107 medlemmer. Til gengæld har vores vandreture og Vi Spiser Sammen -arrangementer været sat noget på pause, selvfølgelig med baggrund i Corona men også på grund af den store skare af aktører som er kommet på banen. Set i lyset af, at vores forening har været inspirator for de aktiviteter der tilbydes turisterne, så kan vi kun bifalde disse initiativer.

Endelig er det mig en glæde at byde velkommen til alle nye medlemmer og her, inklusive ikke mindre end to foreninger, nemlig Ebeltoft Net og Ebeltoft Harmonika Club.  Jeg håber i alle vil få glæde af medlemskabet og gerne være med til at udvikle Turistforeningen for Ebeltoft og Mols.