Jernhatten

Næste guidede cykeltur tirsdag d. 30. november kl. 10. til ca. 13.00. - Jernhatten.

Die nächste Fahrradtour mit Guide Dienstag, 30. November 10 bis 13 Uhr. - Jernhatten (Der Eisenhut)

Next guided bike ride Tuesday 30. November 10 am to 13. - Jernhatten (The Iron Hat)

• Vi skal på denne cykeltur, gennem et af de mange sommerhusområder i Ebeltoft og langs Kattegats kyst, til den velbevarede Skanse fra Englandskrigen. Herfra cykler vi videre til Jernhatten hvor vi stiller cyklerne og traver til toppen, 49 m. over havets overflade. Et populært udsigtspunkt, hvor sagnene fortæller om trolde og hekse, og stenen Blak. Hjemover cykler vi gennem ”havnebyen” Dråby, og forbi Ebeltoft Golfbane.

Mødested: S:A. Jensensvej 3. 8400 Ebeltoft (ved is huset).

Cykelturene koster 40 kr. pr. voksen, eller medlemskab af Turistforeningen for Ebeltoft og Mols.

• Auf dieser Fahrradtour durchqueren wir eines der vielen Ferienhausgebiete in Ebeltoft und fahren der Kattegat Küste entlang zu der gut erhaltene Schanze des Englandkrieges. Von hier fahren wir weiter nach Jernhatten, wo wir die Fahrräder hinstellen und zu dem Gipfel 49 Meter über dem Meeresspiegel gehen. Ein beliebter Aussichtspunkt, wo die Sagen von Trollen und Hexen erzählen, und der Stein Blak.
    Nach Hause fahren wir durch die „Hafenstadt“ Dråby, und am Golfplatz Ebeltofts vorbei.

Treffpunkt: S. A. Jensensvej 3, 8400 Ebeltoft (bei der Eisdiele).

Preis pro erwachsenen Teilnehmer 40,00 Kr.

• On this bike ride we are going to cross one of the numerous summer house areas in Ebeltoft and along the coast of the Kattegat to the well-preserved entrenchment from The England War. From here we ride to Jernhatten, where we park our bikes and walk to the top, 49 meters above sea level. A popular viewpoint, where the legends tell of trolls and witches, and the stone Blak.
    Homewards we ride through the ”seaport” Dråby, and along the golf course of Ebeltoft

Meeting point: S. A. Jensensvej 3, 8400 Ebeltoft (at the ice cream shop).

The bike ride costs 40,00 kr. per adult.

Billeder fra cykeltur til Jernhatten 020321

Der var nu åbnet lidt op så vi kunne være 25 på vores cykeltur til Jernhatten. Det var dog kun 11 personer med på cykelturen i herligt solskinvejr. Se billeder derfra herunder, der alle er taget af Stjasser som skriver:

Kære Venner. Her er lidt billeder fra dagens cykeltur. Den fik så (Jern)hatten passede, og der blev slugt adskillige højdemeter og lavmeter og omvendt o.s.v.. Egon demonstrerede en ny Cykelhjelm model?? Kh. Menig Jørgen