Cykel & vandretur

Tirsdag d. 11 september 2012 Her er pause ved Ree Park Ebeltoft Zoo og Safari.

Højdemæssig kan Hyllested Bjerge ikke hamle op med Mols Bjerge. På toppen af Hyllested bjerge kommer man ca. 60 meter over havet, men naturen er absolut meget flot.

Cykelturen er på ca. 30 km. og vi har en del bakker/Bjerge der skal forseres.

Turen bringer os ad landevejen gennem Dråby. Efter Dråby tager vi det gamle jernbanespor ud over et stort vådområde til Stubbesøvej som følges rundt hovedindgangen til Ree Park. Herfra fortsættes til parkeringspladsen ved Hyllested Bjerge, hvor vi
stiller cyklerne og vandre ca. 3 km. i bjergene.

Hyllested Bjerge  ligger på toppen af randmorænebakkerne, som blev presset op under det såkaldte ungbaltiske isfremstød, ca. 14.000 til 15.000 år før nu, og er et område med særlige drikkevandsinteresser. Det kan måske derfor, virke besynderligt at denne skønne plet ikke er en del af Nationalpark Mols Bjerge!

Hjemover følger vi vejen til højre op langs med bjergene og til Hulgaden og tager Ved Fredskoven igen til Zoo i Gravlev. Herfra går turen ad naturstien til Ebeltoft.

Prøv også denne smukke tur med Ebeltoft Cykelguider.

Turens guider er Jan og Ove.

Nyt fra Turistforeningen kan du læse her.

René skriver om Ovartaci

Så du ikke starten fra cykelløbet Danmark Rundt i Ebeltoft kan du se under Favoritlink. Endnu en film af Lars Berg

Bussen er fuld, til medlemsflugten d. 30. september