Kør med Ebeltoft Cykelguider

Arboretet & Stubbe

En dejlig cykel/travetur skal vi på i dag. Men først skal vi bestige en kæmpe høj i Handrup med en fantastisk udsigt over Ebeltoft Vig, hvorefter vi cykler til arboretet ved Tirstupvejen. Her traver vi blandt 80 år gamle træsorter, der skulle virke som læ i det dengang åbne og sandede område. Vi cykler herefter mod Stubbe sø hvor vi har en herlig udsigt over Djurslands største sø. Undervejs møder vi ikke mindre end 4 æbletofter.

Mødested: Fregatten Jylland i Ebeltoft. Cykelturene koster 40 kr. pr. voksen, eller medlemskab af Turistforeningen for Ebeltoft og Mols.
Heute machen wir einen schönen Fahrrad- und Spaziergang. Aber zuerst müssen wir ein riesiges Hoch in Handrup mit einer tollen Aussicht über Ebeltoft Vig erklimmen. Danach radeln wir zum Arboretum am
Tirstrup Weg.
Hier wandern wir zwischen 80 Jahre alten Holzarten, die damals als Schutz für den Wind im damals
offenen und sandigen Gebiet dienen sollten.
Wir radeln danach zum Stubbe See, wo wir einen wunderschönen Blick auf den größten See Djurslands
haben. Unterwegs treffen wir nicht weniger als 4 Apfel Bepflanzungen.

Treffpunkt: Die Fregatte Jütland in Ebeltoft.
Preis pro erwachsenen Teilnehmer 40,00 Kr.
Today we are going to have a nice bike ride and walk. But first we must climb a huge high in Handrup with a great view over Ebeltoft Vig, after which we ride to the arboretum by the
Tirstrup road. Here we traverse between 80 years old woods, that should serve as shelter in the at that time open and sandy area.
Then we ride to the Lake Stubbe, where we have a lovely view over the largest Lake of Djursland.
Along the way we meet no less than 4 apple groves.

Meeting point: The Frigate Jutland in Ebeltoft.
The bike ride costs 40,00 kr. per adult.

Det er annonceret til 14.30 i aviser, hjemmeside og på FB - så det kan ikke ændres. Gæsterne skal også have tid til at købe kaffe, inden det går løs med kagerne

🥨 Er du klar til at bage en kage til kagekonkurrencen?

😉 Jeanette og Anette vandt i dagens udtrækning en lysskål fra Lysmesteren i Ebeltoft. Stort tillykke og tak til Lysmesteren for sponsoratet.

Det glæder os virkelig meget, at du har denne positive oplevelse. Vores Fb-site er også spændende at følge. Adresse: "Turistforeningen for Ebeltoft og Mols" :-