Ørnbjerg Mølle

Cykelturen går ad den gamle jernbanesti, gennem Skærsø gods, forbi tomten fra ”den sidste molbo” videre ad skovstierne og langs et gammelt åløb til Ørnbjerg Mølle.

Møllen er en gammel overfaldsmølle fra 1500 tallet, hvis storhedstid var i tiden 1834 til 1860.

Efterfølgende cykler vi til Krakær og Handrup Kirke, som vi besøger.

Cykelturene koster 40 kr. pr. voksen, eller medlemskab af Turistforeningen for Ebeltoft og Mols.

Die Fahrradtour folgt der alten Bahnlinie, durch Skærsø Gods, an das alte Grundstück des ”Letzten
Molbos” vorbei, weiter auf den Waldwegen und eines alten Bachs entlang nach Ørnbjerg Mølle.

Die Mühle ist eine alte Oberschlagmühle aus dem 16. Jahrhundert, wessen Blütezeit von 1834 bis 1860 war.

Anschließend fahren wir nach Krakær und Handrup Kirke, die Kirche, die wir besuchen.

14. september ved Ørnbjerg Mølle. Foto: Stjasser

The bike ride goes by the old railway ride, through Skærsø Gods, past the plot of ”The old Molbo”,
further along the forest paths and along a small river to Ørnbjerg Mølle.

The mill is an old watermill from the 16th century, whose majesty was from 1834 to 1860.

Afterwards we are going to ride to Krakær and Handrup church, which we are visiting.

The bike ride costs 40,00 kr. per adult.

14. september ved Ørnbjerg Mølle. Foto: Stjasser