Grobund

• Vi skal på denne cykeltur besøge det spændende projekt Grobund ved Ebeltoft Færgehavn. Grobund har som formål at opbygge et bæredygtigt lokalsamfund. Visionen for initiativet Grobund er, at beboerne lever gældfrit, affaldsfrit og primært ernærer sig ved egen lokal virksomhed og tilbyder inspiration til en fremtidsrettet og bæredygtig livsstil.

Efter besøget runder vi Øer Maritime Ferieby, og den gamle bydel Øer.

Mødested: Fregatten Jylland i Ebeltoft. Cykelturene koster 40 kr. pr. voksen, eller medlemskab af Turistforeningen for Ebeltoft og Mols.

• Auf dieser Fahrradtour besuchen wir das spannende Projekt „Grobund“ („Nährboden“) bei Ebeltoft Fährhafen.
    Der Zweck des Projektes ist es, eine nachhaltige Orts-Gemeinschaft aufzubauen.
    Die Vision der Initiative „Grobund“ ist, daß die Einwohner schuldenfrei und verschwendungsfrei leben
    und sich in erster Linie von ihrem eigenen lokalen Geschäft ernähren und Inspiration für eine zukunftsorientierte und nachhaltige Lebensweise bieten.

Auf dem Heimweg umrunden wir Øer Maritime Ferieby und den alte Stadtteil Øer.

Treffpunkt: Die Fregatte Jütland in Ebeltoft.
    Preis pro erwachsenen Teilnehmer 40,00 Kr.

• On this bike ride we are going to visit the exciting projet ”Grobund” (”Breeding Ground”)
    near Ebeltoft Ferry Port.
    The purpose of ”Grobund” is to build a sustainable community. The vision for the initiative is, that the residents live debt-free, waste-free and primarily feed on their own local business and offer inspiration for a future-oriented and sustainable lifestyle.

On our way home we round Øer Maritime Ferieby and the old town of Øer.

Meeting point: The Frigate Jutland in Ebeltoft.
    The bike ride costs 40,00 kr. per adult.