Erhvervsmedlem – Ejerforeningen Øer Maritime Ferieby.

Øer Maritime Ferieby ligger smukt placeret lidt syd for Ebeltoft i Nationalpark Mols Bjerge og dækker et areal på 111 hektar med mere end 300 privatejede feriehuse, svømmehal, multihal til mange sportsgrene, udendørs fodbold-, beachvolley- og tennisbaner, skønne naturarealer og ikke mindst Danmarks mest romantiske lystbådehavn. Udover fællesarealer og –bygninger har ejerforeningen et stort fælleslokale på Torvet med TV-stue, køkken, bibliotek, m.m.

Feriebyen, som blev indviet 1. juni 1988, kaldtes ”Nordens Venedig”. De smukke farvede huse blev fordelt over syv små øer omgivet af kanaler. Stedet er inspireret af et tilsvarende feriehusprojekt i den Sydfranske by Port Grimaud nær Sct Tropez, som Ebeltofts daværende stadsingeniør H.H. Hansen kendte og blev meget fascineret af.

Naturarealerne i den sydlige del af feriebyen byder på én af Danmarks smukkeste og mest forførende vandrestier gennem tætte enebær-irgange, sumpede områder med nøkkeroser og kvækkende springfrøer, engarealer med sjældne orkideer og sirgræsser, så man i fantasien føler sig henført til ufremkommelige naturområder i Amazonas Regnskove.

Dette skønne Paradis kan du få del i, hvis du er så heldig at eje eller kunne leje ét af feriehusene. Søg mere info om mulighederne på vedhæftede sites.