Gravlevstien.

Ebeltoft Cykelguider kan sammen med Turistforeningen for Ebeltoft og Mols også her tilbyde en guidet cykeltur. Denne gang ad det nu nedlagte Jernbanespor, der ved indvielsen i 1908 gik Fra Ebeltoft til Trustrup. - I dag går sporet dog kun til Gravlev, og stien er nu en natursti der indeholder masser af naturoplevelser.

Men inden vi kommer til naturstien, gør vi holdt ved en "Æpplatoftæ",  tilplantet i forbindelse med byens første Ebelfestival i 2004.

Vi cykler videre gennem Skærsø skov og  her passeres en gammel stationsbygning. - Videre ud i et stort vådområde, som er gammel hævet havbund. - Runder Ree Park, Ebeltoft zoo og safari i Gravlev.

Hjemover skal vi nyde udsigten fra fugletårnet ved Stubbe Sø. Herfra fortsætter vores cykeltur gennem "den gamle havneby" Dråby og her besøger vi Dråby kirke, - i gamle dage kaldt Djurslands domkirke., inden vi igen tager retning mod Ebeltoft.

Cykelture er ca. 24 km. lang. Vi cykler både på grusvej og asfalt og turen har kun få stejle bakker.

Højreklik på disse link og se de gamle filmklip :

www.youtube.com/watch?v=IwNneM2Erws   Ebeltoft – Trustrup Jernbane 1901 til 1968

www.youtube.com/watch?v=4kbyaQOJ70U   Nedrivning af Ebeltoft jernbanestation 1970

Vi ses på cyklen.

Jubiiiii - er nu nede på 1:14

Øv, jeg var ellers så skråsikker. Men jeg gættede da personen, og det er da det vigtigste

Ny side hvor vi viser og fortæller lidt om puslespils billederne.

Hej mon ikke det er på Stabelhøje Jørgen Laugesen holder udkik fra?
Tak for sidst.
Hilsen