Se billeder fra kagekonkurrence

Enkelte dage lod solen sine varmende stråler tilsmile Ebelfestivalen i Ebeltoft, men trods det dominerende efterårsvejr, med regn og rusk i rigelige mængder, stod besøgstallet ikke tilbage for andre Ebelfestivaler. Turistforeningen har som bekendt, med sine aktiviteter, aktivt støttet denne for byen, så vigtige Ebelfestival.

En af Turistforeningens aktiviteter, nu for andet år i træk, var Kagekonkurrencen. I år med noget større succes end sidste år. Over halvfjers mennesker deltog løbende i herlighederne. Ikke mindre end 14. kager blev indleveret til bedømmelse af; - turistforeningsmedlem Inger Madsen, Kirsa Therkildsen fra Strandvejens Konditori og kokken Keld Nilsen.

Dommerne smagte og bedømte kagerne og kom til følgende resultat. Førstepladsen blev tildelt Peder Pedersen, der modtog et gavekort på 500 kr. fra Restaurant Øer. Andenpladsen gik til Ernie Qvist, der ligeledes modtog et gavekort til Restaurant Øer, og tredjepladsen gik til Helene Ravn der modtog et Glasæble, fra Turistforeningen.

Der var efterfølgende mulighed for at smage på kagerne hvilket også mange fik gjort, nogle fik endda smagt på samtlige 14 kager. Men så blev der også skyllet efter med rigeligt kaffe.

Et vellykket arrangement blev ledsaget af herlige toner udført af Antonio Gaigani. Et par fællessange blev det også til.

Turistforeningen takker alle der deltog med kager. Alle der blot kom for at smage og købe kaffe, samt alle foreningens frivillige.

Det giver lyst til at gentage kagekonkurrencen igen til næste års Ebelfestival.

Jørgen Laugesen

Her mangler et par stykker af de flotte kager.
Vinderkagen, firkantet helt til venstre. Nr. 2 blev blev kagen på det sorte fad, forest. Nr 3 blev kagen der bliver skåret i.

Nyt fra Turistforeningen kan du læse her.

René skriver om Ovartaci

Så du ikke starten fra cykelløbet Danmark Rundt i Ebeltoft kan du se under Favoritlink. Endnu en film af Lars Berg

Bussen er fuld, til medlemsflugten d. 30. september