Øer Maritime Ferieby

Vi cykler til Købmanden i Øer, her stiller vi cyklerne og traver ad små finurlige stier og åbne hedelandskaber i et fantastiske naturområde. Området blev skabt ved råstofudvinding af Sten- og Gruskompagniet fra 1935-74 og et klondike området opstod efter denne udgravning. Traveturen bringer os også gennem Øer Maritime Ferieby! - Nordens Venedig som byen også kaldes.

Cykelturen koster 40,00 kr. pr. voksen, eller medlemskab af Turistforeningen for Ebeltoft og Mols.

15. juni: Jo der er kommet føl i engen på Ahl. Foto: Svend Erik.

Wir fahren nach dem Kaufmann in Øer. Hier parken wir unsere Fahrräder und gehen auf kleinen wunderlichen Wanderwegen und offenen Heideflächen in einem fantastischen Naturschutzgebiet.
Das Gebiet entstand bei Gewinnung von Steinen und Kies 1935-74, und ein Klondike Gebiet entstand nach
Dieser Gewinnung. Die Wanderung bringt uns auch durch die Øer Maritime Ferienstadt – Das Venedig des
Nordens, wie die Stadt auch genannt wird.

15. juni: På vejen. Foto Svend Erik.

We bike to the merchant in Øer. Here we park our bikes and will traverse small, beautiful trails
and open heathlands in a fantastic natural area. This area was created by mining of stone and gravel
from 1935-74, and a Klondike arose after this mining. The hike also brings us to Øer Maritime Holiday Village! – the Venice of the North, as the town is also called.

The bike ride costs 40,00 kr. per adult person.

15. juni. Jeg indhenter dem aldrig. Foto: Stjasser

Cykelrute, over Ahl til Øer Maritime Ferieby, med vandretur i udgravningerne.