Cafe Bageriet

Er du på udkig efter en hyggelig café i Ebeltoft, som er passende til enhver lejlighed? Så kom forbi og besøg Cafe Bageriet. Hos os er der plads til hele familien. Vi har åbent hele året, og i vores café står vi altid klar med en dejlig frisklavet kaffe, en kold fadøl, forfriskende drinks, frokost eller en aftenmenu. Vi byder alle vores kunder fra Ebeltoft, Djursland og hele landet velkommen i vores hyggelige omgivelser.

Vores restaurant har eksisteret siden 1991, hvor vi har budt mange forskellige kunder velkommen til en god middag, en cappuccino på friskmalede bønner eller en kold fadøl. Caféen er børnevenlig og har god plads til hele familien.

Café i Ebeltoft tilbyder lækker mad, øl og brunch | Book et bord (cafebageriet.dk)

Rådhus Kroen

300 år gamle er Rådhus Kroen i Ebeltoft. Efter et rent feministisk regime fra 1904 til 1974 (først 58 år med Signe Wollesen, efterfulgt af 12 år med Juliane) overtager ”John le Chef” Rådhuskroen og bryder dermed 70 års matriarkalsk dominans. Han får over de kommende 45 år ”renset” kroen for østrogene reminiscenser.

John er med sin charmerende og bramfri attitude en sand oplevelse for enhver gæst. Han skaber ægte krohygge og kan flirte, så selv den mest observante ægtemand ikke ænser, at hustruen er ved at glide ham af hænde. Udover dette talent kan han også skabe en oplevelse af ægte, ærlig og smagfuld mad tryllet frem af de bedste lokale råvarer.

Adelgade 28 8400 Ebeltoft

Havmøllen

Havmøllen er et opblomstrende sted i form af kultur- og foreningsliv, naturformidling, gårdbutik, café og udlejning af selskabslokale og ferielejligheder. Et sted hvor lokale kan mødes og realisere deres projekter, og hvor turister kan få indblik i, hvad det lokale område byder på i form af mad, kultur- og naturliv.

Havmøllen er en gammel møllegård fra 1677. Nyrenoveret og placeret på en stor strandgrund lige ved Havmølleåens udløb til Kattegat og er en del af Nationalpark Mols Bjerge. Havmøllen ligger ved Jernhatten, tæt ved  skanserne fra Englandskrigene 1807-1814 og er et af Djurslands mest besøgte naturområder.

Ebeltoft Park Hotel.

Ebeltoft Park Hotel er indfaldsporten til Ebeltoft By med sit eventyrlige skatkammer af herlige oplevelser. Hotellet ligger meget tæt på én af Danmarks allerskønneste og reneste badestrande. Og med en beliggenhed nær smukke golfbaner, Fregatten Jylland, Glasmuseet, Ree Park, Djurs Sommerland, Mols Bjerge og meget andet er der oplevelser for enhver smag.

Uanset om du drømmer om et romantisk ophold for to, et golfophold eller bare trænger til et afbræk fra hverdagens stress og jag, så kan du med fordel tage på miniferie her på hotellet, som skræddersyr opholdet præcist efter dine ønsker og dine behov. Hotellet har 65 smukt indrettede værelser med alle bekvemmeligheder, som bare venter på at give dig en skøn og behagelig oplevelse. Du får også et overdådigt morgenmåltid, der energimæssigt giver dig en god start på dagen, så du styrket kan indtage Syddjurs forlystelser, kulturbegivenheder og den unikke smukke natur.

Velkommen til Hotel Fuglsøcentret

Et besøg på Fuglsøcentret i Nationalpark Mols Bjerge er noget ganske særligt. Det er et ophold, hvor service, engagement og rummelighed går hånd i hånd med ro, smuk natur og unikke rammer. Her er plads til både store og små arrangementer, her er hjertelighed og professionalisme og her er både skov, strand og by i umiddelbar nærhed.

Fuglsøcentret kan rumme op til 760 deltagere i et arrangement og op til 320 overnattende gæster.

Vi glæder os til at byde velkommen til Fuglsøcentret - et enestående mødested midt i Danmark! Se vores reklamefilm her.

Oplev Nationalpark Mols Bjerge på Fuglsøcentret! (fuglsoecentret.dk)

Restaurant Mellem Jyder

I hjertet af Ebeltoft, kun få meter fra det gamle rådhus, ligger Restaurant Mellem Jyder, hvis historie går tilbage til 1610. Vi er en lille familie, der driver restauranten. Vi holder åbent året rundt, både for frokost og aftenservering.

Nyd f.eks. en tapastallerken og et glas kold hvidvin i gårdhaven mellem stokroser og pæretræer.

Eller tag plads i de små stuer på slagbænken og nyd et stykke med kokkens hjemmelavede leverpostej med syltede rødbeder, svampe og bacon og en velskænket fadøl.

Restaurant Mellem Jyder - Vi serverer god traditionel dansk kromad, med et strejf af tidens trend. | Vi fokuserer på gode friske råvarer, gerne fra lokalområdet, tilberedt i respekt for godt køkkenhåndværk.

Velkommen til Restaurant Skovmøllen

Restaurant Skovmøllen er en lille hyggelig familie restaurant med plads til alle og vi serverer traditionel dansk mad, hvor alt er frisk lavet.

Vi har plads til 50 personer og 20 personer på terrassen med skøn udsigt over søen.

Skovmøllen ligger i Femmøller midt i natur skønne omgivelser ved foden af Nationalpark Mols Bjerge, med skøn udsigt ud over skov og sø.

Skovmøllen har været familleejet i 4 generationer. Den startede som bistro i 1987 og er siden lavet til restaurant.

Vi afholder gerne alt inden for selskaber f.eks. fødselsdage, barnedåb, konfirmationer og busselskaber.

Toppen af Ebeltoft

På toppen af Ebeltoft finder du

TOPPEN AF EBELTOFT

Koncepthotel – Sportel – Hostel.

Her - i Entreprenørforeningens tidligere kursusejendom, tegnet af Friis og Molkte, kan du overnatte på et af de 44 dejlige værelser med en fantastisk udsigt over Ebeltoft Vig. Er du sportsudøver og tilknyttet aktiviteter i Ebeltoft Idrætscenter, eller holder du bare af at bo midt i naturen og alligevel tæt på et hyggeligt bymiljø? Så er "Toppen af Ebeltoft" et godt match.

Kun få minutters gang fra "Toppen af Ebeltoft" ligger Ebeltoft Idrætscenter, som vandrerhjemmet har tæt samarbejde med. Her har du adgang til en stor svømmehal med forskellige bassiner, fitnesscenter (Fitness World), to gode idrætshaller og et dejligt udendørsanlæg med fodboldbaner. Er du mere til vandring i naturen, så benyt dig af områdets stisystemer, der fører dig helt ned til de brostensbelagte gader i Ebeltoft by.

Velkommen til Blushøjgård Ferie og kursuscenter

På Blushøjgård Ferie og kursuscenter byder

Søren og Lillian velkommen. Vi afholder med

glæde større og mindre arrangementer -

f.eks. ferie, familietræf, familiefester,

sammenkomster, kurser, retræter, teambuilding

for virksomheder mm.

I kan booke Blushøjgårds faciliteter med og uden overnatning.

Blushøjgård Salen (20-60 pers.)

Cafeen, samlingsrum med køkken (25 pers. )

11 ferielejligheder, som er personligt indrettet ( max 60 pers. )

Et ophold på Blushøjgård kan stykkes sammen på mange måder. Kun fantasien sætter grænser. Man kan f.eks leje hele kursus og ferie- centeret inkl. alle ferielejlighederne - eller blot leje en enkelt lejlighed.

Se på www.blushojgaard.dk  for at se centeret eller hvilke kurser man kan deltage i.

Temaerne for kurser m.m. varierer, men kan f.eks. være

• Fordybelse gennem mindfulness, meditation og yoga
  • Styrkelse af kontakten med naturen og moder jord
  • At udfolde sin kreativitet
  • Styrke sundhed og trivsel i hverdagen

Blushøjgård er et Non-profit sted. Det betyder at overskuddet går til humanitært arbejde i Indien. Samtidig er bæredygtighed et stort fokus for os.