Et par nyheder og et par julelege

Det underligste år i mands minde er ved at gå på hæld. Aldrig har vi set så mange turister, og aldrig har vi vel i så ringe grad kunnet servicere de besøgende. I forretningslivet har man kunne konstatere store forskelligheder i indtjeningen, og nogle har opfundet alternative muligheder for indtjening. - Vi kan kun opfordre alle til at støtte op om vores lokale handlende. Liste over vores erhversmedlemmer finder du her: Erhvervsmedlemmer - www.ebeltoftturistforening.dk

Turistforeningen lukkede for cykelturene da forsamlingsforbuddet om højest 10 personer blev indført, dette forbud er i skrivende stund blevet forlænget til d. 13. december. Imidlertid er vi kommet så langt hen på året, at vi ikke forventer den store tilslutning til cykelturene, hvorfor vi vel genoptage denne aktivitet. Selvfølgelig med iagttagelse af de gældende Corona regler.

Igen i år vil en julekalender være at finde på foreningens medier og igen i år vil billederne blive leveret af nogle af de bedste fotografer man kan tænke sig, nemlig fra vores erhversmedlem, Ketty fra LP-Cykler og hendes fotogruppe. Vi er utroligt glade for den indsats gruppen gør og glæder os igen til at kunne præsentere en række flotte billeder fra området.

Det betyder meget for Turistforeningen, at vi på vores medier, henholdsvis Hjemmesiden og Facebook siden, kan vise alverden den skønne plet vi lever i til daglig og mange følger også vores YouTube side, med en række små film fra området. Endnu en lille film er kommet til. Denne gang om Tolløkkeskoven. Filmen om Tolløkke er for ca. en uge siden lagt på hjemmesiden og er til dato blevet set af 803 personer, og bliver måske også et tilløbsstykke. Se den her: http://www.ebeltoftturistforening.dk/327652059

Vores medier bliver fortsat set af mange mennesker. - Hjemmesiden har et besøgstal på 1600 besøgende, og besøgstallet på vores Facebook-side er på ikke mindre end 2818 besøgende. Begge tal er det aktuelle gennemsnit pr. uge.

Årets anden juleevent har bestyrelsen netop besluttet skal være en nissejagt på Ahl. Dette arrangement foregår i samarbejde med Føtex i Ebeltoft som velvilligt er sponsor på flotte præmier til de heldige findere, af de bortkomne nisser fra ”Nissehøjen” på Ahl. Jeg medsender et opslag om arrangementet, som du selvfølgelig meget gerne må bruge og som selvfølgelig bliver lagt på vores medier.

Hvis ikke vi ses inden jul, vil jeg gerne herfra ønske alle medlemmer en god jul og forhåbentlig et Corona frit 2021.

Med julehilsen fra Bestyrelsen for Ebeltoft og Mols

v/Jørgen Laugesen