Nyhedsbrev 220620

Solnedgangssang: Bestyrelsen har netop afholdt bestyrelsesmøde, og her blev det besluttet at gennemføre vores Solnedgangssang også i år. På grund af Corona virus har det været svære overvejelser, men ved samtaler med politi, den statslige Corona hotline, og Kommune er vi nået frem til, at vi godt kan forsvare at gennemføre de fire arrangementer i juli måned, - nu for 9. gang.

Medsendt er opslag til brug hvor det er belejligt, men se gerne her: http://www.ebeltoftturistforening.dk/47198323

Vi ved godt, at der fra mange sider rykkes i de frivillige, men i forbindelse med de ovenfornævnte arrangementer og kommende, kan bestyrelsen godt bruge lidt hjælp. Er du interesseret hører jeg meget gerne fra dig. - På forhånd tak.

Den sidste af vores små film fra området omhandlede Æbletofterne i Ebeltoft. Se dette link: http://www.ebeltoftturistforening.dk/47198314

Vi har nu fremstillet endnu et smukt lille mesterværk. Denne gang fra Ahl, se den her: http://www.ebeltoftturistforening.dk/327652065

Leg på Gaden: Mange har bemærket at S. A. Jensensvej er blevet afspærret, og mange har sikkert hørt om, at Ebeltoft i Udvikling, i samarbejde med Fregatten Jylland og Syddjurs Kommune denne sommer opsætter kunstværket, Breathe With Me ved kysten nedenfor Maltfabrikken.

Opstillingen har vi i Turistforeningen, som sådan ikke noget imod, men at afspærre gaden, får at få lov at lege på gaden, når vi står overfor et forventet turistboom vi aldrig har set mage, er da det rene galimatias. - Der er åbenbart ingen grænser når kunsten skal udfolde sig. Turistforeningen opfordrer kraftigt til at fjerne det legetøj der generer færdselen på S. A. Jensensvej. Alternativt, udskyde projektet til efter august, når det største turistboom er overstået.

Vi mener ikke vi kan byde vores kommende gæster at amputere adgangen til vores i forvejen begrænsede parkeringsmuligheder i Ebeltoft. (Vi har amputeret nok i Ebeltoft).

Vi håber at den ansvarlige for lukningen af S. A. Jensvej vil stå frem i september, brødebetynget - og med røde kinder, undskylde det store kaos det har frembragt i den store turistsæson.

Kommunen skal spare: For at kommunens økonomi skal tilpasses til bla. ovenstående, fjernes nu en hel del blomsterbede i byen, og - fy skamme - Det gamle byvåben, overfor Ebeltoft Strand Camping, altid flot tilplantet i farverne rød blåt og grønt, der netop forestillede det gamle Ebeltoft byvåben og som mange lokale og turister har glædet sig over i mange år. - Vi græmmes.

Bedste hilsner

Turistforeningen for Ebeltoft og Mols