Nyt fra Turistforeningen

Jeg er imponeret over den aktivitet Turistforeningen formår at skabe i betragtning af de begrænsede midler, der er til rådighed, og som udelukkende kommer via kontingenter fra selvstændige erhvervsdrivende og private. Således skiver René på Turistforeningens Facebook-side.

Tak for det René. - Turistforeningens bestyrelse har på møde d. 31. oktober netop udtrykt lidt det samme, men er også imponeret over med hvilken ildhu og opbakning vi i bestyrelsen får, når der skal ydes et frivilligt stykke arbejde. Sidst da Ebeltoft Handelstand udsendte et HJÆLP, til at renovere byens Guirlander, så de kunne fremstå pæne til ophængning i byens gader. Straks var flere hurtige til at yde en indsats, for dette for byens så vigtige julepynt. Tusind tak for det.

Med hensyn til renoveringen af juleguirlanderne konstaterede vi i øvrigt, at de hyggelige lygter trænger i flere tilfælde til udskiftning. Turistforeningens bestyrelse drøftede da også på ovennævnte møde, muligheden for at medvirke positivt til at skaffe midler til en sådan udskiftning.

I uge 42 strålede solen ned på Ebelfestivalen i Ebeltoft og gav derved dejlig varme og ekstra glæde til de der deltog, både på festpladsen og i byens gader. Aldrig har der vel været så mange gæster i byen som netop denne uge og hvor var det dejligt at se.

De aktiviteter som Turistforeningen havde iværksat på Ebelfestivalen ved hjælp af frivillige bragte os i tæt kontakt til en mængde turister, både på foreningen infostand, fotokonkurrencen, cykelturen til Æbletofterne, kagekonkurencen og by-vandreturen. En nyhed i år var den daglige lodtrækning på infostanden. Lodtrækningen blev foretaget af udvalgte kunder på standen. Denne sjove og overraskende lodtrækning var muliggjort med baggrund i den opbakning vi har fået fra flere af vores erhversmedlemmer. Tusind tak for det, det gør det sjovt både for os som frivillige, men ikke mindst for vores gæster at deltage på Æblefestivalen.

Det er mig en stor glæde at kunne fremlægge lidt statistik for vores hjemmeside. Besøgstallet var i 2016 = 761, i 2017 = 917 i gennemsnit pr. uge. I 2018 ligger besøgstallet på 1564 pr. uge. Der er flere forklaringer på dette store spring, men en kan være at vi på dette tidspunkt begynde at oversætte til Tysk og Engelsk.

Renè Vadstrup, der administrerer Facebook-siden havde til mødet sendt en oversigt over besøgstallene på siden. René skriver: Besøgende i perioden pr. uge: ca. 1340. (sidste periode: 700). Indlæg i perioden pr. uge: ca. 10. (sidste periode: 8). Besøg pr. indlæg: ca. 100. (sidste periode: 90). De højere besøgstal for denne periode skyldes delvist, at vi har boostet vores Ebelfestival arrangementer med 132 kr. i alt, hvilket har resulteret i ca. 2000 ekstra besøgende. Uden dem ville besøgstallet pr. uge ligge på ca. 830, hvilket også er en pæn stigning ift. sidste periode på 700.

Som det måske er fremgået af ovenstående, kan vi vist godt være lidt imponeret over hvad vi ved samarbejde formår, og så er frivillighedsarbejdet på Fregatten, med at servicere vores turister i sommerperioden ikke nævnt.

Jeg slutter for denne gang, men jeg ved der venter mere spændende arbejde med den kommende juleby, jeg tror godt vi kan glæde os til ”enkelte nyheder” i år.

Endelig har Bestyrelsen besluttet at afholde den kommende generalforsamling på Danhostel Ebeltoft, torsdag d. 21. februar 2019. Mere herom senere.

Jørgen Laugesen

Jørgen Laugesen | Svar 10.11.2018 14.12

👀 Nyt fra turistforeningen,nysgerrig?

Jørgen Laugesen | Svar 03.09.2018 09.08

Sidste nyt fra Turistforeningen kan du læse her

René | Svar 21.07.2018 02.51

Imponerende besøgstal- virkelig godt gået. Jeg tror, at Turistforeningens hjemmeside er kommet for at blive

Jørgen Laugesen | Svar 20.07.2018 10.28

Se ugens og årets besøgstal på hjemmesiden

René skriver om Mortens skærmydsler med gæs. Måske dem du lige har spist?

👀 Nyt fra turistforeningen,nysgerrig?

👌 Nu kan du også bedømme billederne indsendt i forbindelse med Ebelfestivalen.

Nyt nyhedsbrev fra Ebeltoft Harmonikaklub