Nyt fra Turistforeningen

Nogle har efterlyst lidt orientering fra foreningen, men vi må indrømme, at der i den gamle forening har været meget at se til i perioden fra maj og til dato, - lidt ligesom der sikkert også har været nok at se til hos erhversmedlemmerne. - Håber jeg da, for aldrig har vel så mange turister som i år, besøgt Ebeltoft og Mols. Turistforeningens frivillige serviceguider på Fregatten Jylland, har under alle omstændigheder haft rigeligt at se til, men alle giver de udtryk for en positiv oplevelse og alle har fået et godt indblik i hvilke ting turisterne efterspørger. Et par ting som er hørt gang på gang skal nævnes: - ”Kan det passe at der er gratis parkering foran Fregatten?” - Det kunne vi selvfølgelig bekræfte og vil fremover på foreningens hjemmeside gøre opmærksom på dette forhold, som helt sikket giver vores besøgende en positiv oplevelse. En anden ting som vi må tale med kommunen om, er en stander på parkeringspladsen foran Fregatten som tydeligt henviser de besøgene til Turistinformationen.

Turistforeningen har selv medvirket til de mange besøgende, idet der i uge 32 var hele 8125 der besøgte foreningens hjemmeside. Det var i øvrigt ved den tid vi begyndte at oversætte vores cykelture samt vores by-vandretur til Tysk og Engelsk.

Gennemsnittet på besøgstallet er således steget fra 761 pr. uge i 2016.  Til 913 i 2017, men allerede nu ligger gennemsnittet for 2018 på 1640 pr. uge. Altså næsten en fordobling, Hertil kommer 700 besøgende pr. uge på foreningens Facebook-side. - Jov-jov vi kan næsten ikke få armene ned, som man siger.

Måske har du også lagt mærke til, at mange flere arrangementer er at finde på foreningens hjemmeside, i forhold til tidligere, også dette har medvirket til en større søgning på hjemmesiden. Hvis du derfor er bekendt med, eller selv har et arrangement, som turister kan tænkes være interesseret i, så send gerne arrangementet til undertegnede.

Turistforeningens solnedgangssang på Horisonten var et fantastisk tilløbsstykke i år. Selvfølgelig også på grund af det flotte sommervejr vi havde. Omkring 200 mennesker, ja - en enkelt aften udleverede vi ikke mindre end 220 af de populære sanghæfter. - Til låns, forstås. Turister som lokale deltog med stor lyst og stemmepragt, sammen med Turistforeningen i at synge solen ned til Harmonikaklubbens smægtende toner udi den danske sangskat.

Vores cykelture i Nationalpark Mols Bjerge har i år, også med baggrund i oversættelserne, kunne notere enkelte udenlandske gæster og vi forsætter da også, denne den første efterårsmåned med 4. cykelture, se medsendte program.

Vi Spiser Sammen på Skovmøllen d. 27. september, også dette program medsendes. Vi ved, at der er opstået bespisninger rundt om i landskabet, men vi vil nu gerne i turistforeningen, støtte op om de allerede eksisterende spisesteder i området. De er der jo hele tiden. Støt du også op ved at tilmelde dig arrangementet.

Snart er det oktober og Ebelfestivalen står for døren. Turistforeningen har da også allerede udformet vores program som også i år indeholder: 1) - Turistforeningens infostand. 2) - Æblefotokonkurrence. 3) - Æblecykeltur. 4) - Kagekonkurrence. 5) - By-vandretur.

Mere om programmet i næste nyhedsbrev. Jeg vil dog gerne allerede nu opfordre de erhversmedlem, der har lyst til at støtte op om Ebelfestival og turistforeningens arrangementer, til at sponsere lidt til præmierne. Det behøver absolut ikke være en bil. Et gavekort eller andet er også meget velkommen. Så hvis du vil have forretningen eller firmaet nævnt på Ebelfestivalen hører undertegnede meget gerne fra dig.

Meget af det skrevne finder du også på www.ebeltoftturistforening.dk men da jeg har indtryk af at en del medlemmer ikke når at kikke på siden kan vi nok ikke undgå at udsende vores nyhedsbrev når der er behov.

Endelig er det mig magtpåliggende at takke de mange frivillige der bakker op om den gamle turistforening. Ligesom det også er vigtigt for mig at takke de 84 personlige medlemmer og de 56 erhversmedlemmer. Uden denne støtte var der ingen turistforening.

Har du også løst at støtte den lokale turistforening hører jeg meget gerne fra dig.

Jørgen Laugesen

Jørgen Laugesen | Svar 03.09.2018 09.08

Sidste nyt fra Turistforeningen kan du læse her

René | Svar 21.07.2018 02.51

Imponerende besøgstal- virkelig godt gået. Jeg tror, at Turistforeningens hjemmeside er kommet for at blive

Jørgen Laugesen | Svar 20.07.2018 10.28

Se ugens og årets besøgstal på hjemmesiden

I dag | 10:13

Hej Erling, formoder du mener til Harmonikaklubben? Ring venligst til Frede på tlf. 23 30 74 88

I dag | 09:34

Hej
Jeg skal indbetale et beløb til jer men jeg har ikke nummeret. Send det venligst
Erling Knudsø

Kom med din hjemmebagte kage, på Djurslands største kagekonkurrence der foregår onsdag d. 17. oktober på Ebelfestivalen.

Kære Erna. Ingen tilmelding. Du kommer bare med kagen (gerne flere - det øger chancerne). Kl. ca. 15.00 går det løs med smagningen. Kaffe/musik kl. ca. 14.30.