Nyt fra Turistforeningen

Nyhedsbrev 18-05-2018

Gæste service

En gruppe frivillige blandt Turistforeningens medlemmer har henover Påsken, Bededagsferien samt Kr. Himmelfartsferien serviceret områdets gæster i det nye informations område på Fregatten Jylland. Godt besøgt skulle jeg hilse og sige, der har været og hver dag med sin specielle oplevelse.

Informationsområdet er blevet ganske flot, men vi vil i samarbejde med Fregatten Jylland til stadighed søge at forbedre informationen, både i form af at hjælpe på direkte forespørgsler men og gøre os anstrengelser for at områdets aktiviteter bliver mere synliggjort.

Nævnes skal det da, at et Norsk par direkte roste det åbne rum, for serviceringen, de følte sig mere velkommen idet man ikke skulle tale sammen over en disk.

Vi fortsætter selvfølgelig i Pinsen og hvad der ellers kommer af spidsbelastninger i den kommende turistsæson, og rent faktisk glæder vi os til opgaven.

Sidder der nu en og tænker, det kunne jeg da godt tænke mig at prøve, så ring eller skriv til undertegnede. Vi kan godt bruge et par stykker mere i sommerferieperioden.

Bynær strand

I Turistforeningen for Ebeltoft og Mols er vi overrasket men yderst tilfredse med at Tommy Bøgehøj har følt det formålstjenligt at indkalde forskellige foreninger og meningsdannere fra lokalområdet i forsøg på at samles til fælles holdninger omkring projekter i området. Det deltager Turistforeningen selvfølgelig meget gerne i og interessen for dette møde betyder, at vi stiller med 3, måske fire personer fra bestyrelsen.

Som Turistforeningen vil vi på mødet søge støtte til oprettelse af en bynær strand, placeret mod nord bag Fregatten Jylland. Samtidig vil vi foreslå, at det eksisterende stiforløb mod nord langs stranden bag om Hotel Ebeltoft Strand og Ebeltoft Strand Camping reetableres og føres igennem, eventuelt helt til ”Nøsset”.

Forslaget om bynær strand bygger på lokalplan 321 fra april 2009 fra Syddjurs Kommune, men er også et gammelt ønske fra både Handelsstandsforeningen og Turistforeningen, samt flere lokale politikere og er beskrevet af Destination Djursland og Ebeltoft Kommune i en redegørelse fra 2003.

Bestyrelsen håber selvfølge du vil bakke op om og dermed støtte din bestyrelse i dette projekt. Tænk hvis vi endelig kan få en Bynær Strand.

Lidt til orientering

Nok for denne gang, måske ses vi til endnu en gang Vi Spiser Sammen. Sidst havde vi en herlig aften med 27 deltagere på Molskroen Strandhotel. Vi er i Turistforeningen således stolte over at vi har formået at bespise 926 mennesker siden vi lancerede projektet på Rådhuskroen 7. februar 2014.

Turistforeningen for Ebeltoft og Mols

v/Jørgen Laugesen

Turistforeningen | Svar 18.05.2018 10.39

Gæsteservice og Bynær Strand er sidste nyt fra din Turistforening

Turistforeningen | Svar 03.04.2018 12.07

Rigtig mange vil gerne på vindmølleflyvetur ved Øer. Lis og Peter var dog først, hvorfor de vil får en gratis tur 1. april 2019

Turistforeningen | Svar 02.04.2018 17.31

Så er der igen nyt fra Turistforeningen for Ebeltoft og Mols

Hvornår kan man deltage i denne vandretur?

Mvh Jette Brinch

Gæsteservice og Bynær Strand er sidste nyt fra din Turistforening

Se venligst ny cykeltur 29. maj.

Det er dælme ikke nemt dette puslespil