Nyt fra Turistforeningen

En lille hilsen fra Merete og Co.

Så er ferien slut og vi er vel hjemme igen. Her er nogle ord om os og vore oplevelse i Ebeltoft.

Vi er en familie på 24 fordelt på 4 generationer. Ældste medlem er 80 år, yngste skud på stammer er kun ca. 6 måneder. Vi holder ferie sammen en uge om året, hvor vi lejer et stort sommerhus. Dette år blev det i Ebeltoft. Vi startede ugen med at orientere os ved en guidet rundvisning i byen". Derfor denne lille hilsen.

Hej Birthe og Jørgen.

Mange tak for en helt fantastisk by vandring d. 30. juni. Alle har bagefter givet udtryk for hvor dejligt det var, en fin introduktion til byen. De var glade for de ting du fortalte om undervejs, alt var helt relevant. Vi ville aldrig selv have fået øje på mange af de halve gemte steder.

I gør et super positivt og godt stykke arbejde, tak.

Varme hilsner fra

Merete & Co

Kære interesserede

I juli måned, hver tirsdag vil vi igen i år, - i samarbejde med Ebeltoft Harmonikaklub, synge solen ned over Nationalpark Mols Bjerge, forhåbentlig i nogle dejlige sommeraftener og i selskab med et par hundrede turister og lokale borgere. Tænk, hvilket fællesskab man kan have med områdets turister ved blot at synge sammen, – er det ikke dejligt? Se linket her: http://www.ebeltoftturistforening.dk/47198314

Måske du følger vores medier, Facebook-side og hjemmesiden løbende så har du forhåbentlig lagt mærke til den rivende udvikling turistforeningen er inde i! Flere arrangementer og fortællinger og små film om området. - Flere har meldt sig som frivillige i turistforeningen og kan på den måde deltage i f.eks. at servicere turisterne på Fregatten. Jeg kan som formand derfor kun udtrykke stor glæde og taknemmelighed over den støtte, der jo stort set udspringer af Ebeltoft Cykelguider. Men bemærkes skal det ligeledes at flere erhversmedlemmer kommer til, se blot i Lodvigs Billedbog her: http://www.ebeltoftturistforening.dk/47198327

Turistsæsonen er lige om lidt og efter statistikker og alverdens beregninger vælter det nu ind i Ebeltoft og på Mols med Turister. Vi vil i Turistforeningen gerne understøtte Visit Aarhus, Kyst og Naturturisme, (tidlige Destination Djursland) - ved at slå et slag for at synliggøre de sommerboliger som lokale tilbyder vores turister. Derfor, har du som medlem en feriebolig du gerne vil, at Turistforeningen kan hjælpe til med at synliggøre, eller kender du eventuelt andre der kunne se en fordel i at synliggøre sommerboligen på vore hjemmesider og eller Facebook-siden. Må du meget gerne kontakte undertegnede.

Facebook-siden bliver aktuelt besøgt af over 2000, og hjemmesiden, af 1600 mennesker pr. uge.

Turistforeningen vil tilbyde ovenstående for en pris af 300 kr. Det forudsætter selvfølgelig medlemskab af foreningen, enten erhversmedlemsskab til 400. kr. eller personligt medlemskab til 200 kr. pr. år. Skriv til: jørgen@ebeltoftturistforening.dk

Som du kan se af ovenstående tekst, er Turistforeningen nu den eneste til, - ved navn, - at promovere Ebeltoft og Mols. Nu hedder den Turistorganisation, området skal lægge sin lid til, - Aarhus, Kyst og Naturturisme. Inden længe kan det vel forventes, at organisationen kommer til at hedde: ”Danmarkskysten rundt”, eller hvad med: - ”Den Europæiske Kystturisme”…

Hvem skal så have æren for den store tilstrømning af turister til vores område? Og hvem tager æren for det? Ja, den store uro i verden gør vel sin del til at vi ser så mange turister. Når det er sagt vil jeg vove den påstand, at en meget stor del af æren har de rigtig mange hjemmesider der repræsenterer Ebeltoft og Mols, - og nu også den stigende handel på nettet der gør, at området bliver synliggjort.

Jeg vil derfor gerne slå et slag for, at alle hjemmesider, Facebook-sider påføres en henvisning til Turistforeningens hjemmeside.  http://www.ebeltoftturistforening.dk/

På forhånd tak og rigtig god sommer til jer alle.

Turistforeningen for Ebeltoft og Mols

v/Jørgen Laugesen

Jørgen Laugesen | Svar 08.07.2019 20.27

Hej Merete, Tusind tak for tilsendte. Du og familien ønskes alt godt fremover, måske ses vi en anden god gang. mvh Birthe og Jørgen

Jørgen Laugesen | Svar 08.07.2019 10.56

Vi har modtaget en lille hilsen fra Merete & Co.

René 08.07.2019 17.17

Vel en stor hilsen Jørgen - du er alt for beskeden? Hvor er det dejligt med så positiv en respons fra vore turister.

Jørgen Laugesen | Svar 12.06.2019 10.16

Så er der nyhedsbrev fra den lokale turistforeningen.

Jørgen Laugesen | Svar 13.05.2019 09.50

Turistforeningen, efterlyser ferieboligere

I dag | 13:54

Fra menig medlem, Jørgen Stjasser har vi modtaget disse flotte billeder fra Solnedgangs sang på Horisonten tirsdag d. 16. juli 2019. Tak for dem Jørgen.

Hej Maja. Det gule futtog kører køre ca. hele dagen når det er fyldt. Du møder bare op. God tur-Fut Fut

Hvornår kører det gule tog fra gl rådhus i Ebeltoft i dag fredag den 12.7?

Hvor finder man den italienske sti og hvor er det bedste sted at starte? mvh Per