Nyt fra Turistforeningen

Nyhedsbrev December

Inden nisserne og granduften udbreder sig over det smukke Ebeltoft og Mols skal du lige have de sidste nyheder fra din Turistforening.

Ebeltoft Folketiende
Vi må desværre konstatere at vores kære gamle Ebeltoft Folketidende ikke er som det var engang! Måske har du selv konstateret det samme? Turistforeningen har nu 7 gange forsøgt at orientere dig, og vores turister samt lokale borgere, om vores aktivister i det lokale ”Folkeblad” uden resultat.
Senest har vi midt i oktober måned tilsendt Folketidende et åbent brev til Borgmester Ole Bollesen i anledning af hans udtalelse i TV- Østjylland om, - at ”Aarhus” er et bedre Brand end ”Djursland”.
I brevet giver vi ham ret, - Men tænk, - skriver vi, - hvis du som Syddjurs Borgmester i stedet havde udtalt: ”Ebeltoft og Mols har et bedre Brand end Djursland”. Dette åbne brev blev der heller ikke plads til i ”Folketidende”.

Brev til Borgmesteren
Omtalt brev er også sendt til Borgmesteren, og denne gang har Ole Bollesen besvaret vores brev og har indbudt Turistforeningen til en drøftelse af et fremtidigt samarbejde som vi glæder os meget til og håber det udmønter sig i en større interesse for hvad den lokale turistforening foretager sig, og hvad vi, Kommunen og Turistforeningen i fællesskab kan gøre for at vores turister får en endnu bedre opleves ved deres besøg i området.
Vi skal nok vende tilbage med nyt herfra om ikke før så til foreningens generalforsamling der som bekendt er fastlagt til 21. februar. Måske vi kunne formå Ole Bollesen til at deltage!

Julekalender
Jeg håber der bliver tid at følge foreningens helt specielle julekalender på vores hjemmeside. Julekalenderen er en række fantastiske historiske tegninger af Svend Blinkenberg fra 1970-erne. Tegningerne er i nogle tilfælde udført efter gamle fotografier, af både landskab og den gamle købstads bygninger. Julekalenderen er selvfølgelig også et led i Turistforeningens markedsføring af Ebeltoft og Mols. Se den her: http://www.ebeltoftturistforening.dk/47198322

Markedsføring

Vores to medier, Facebook og Hjemmesiden er nu oppe på et besøgstal på ca. 2000 pr. uge. Hvilket må siges at være et flot resultat. Dette skyldes helt bestemt at Ebeltoft og Mols er det bedste Brand man kan ønske sig, men sikkert også, at vi reklamerer for flere og flere lokale aktiviteter, både på hjemmesiden og Facebook siden, og minsandten om ikke også KultuNaut er kommet med. - Så har du, som medlem, en aktivitet som du vil have offentliggjort kan du sende det til undertegnede. ”Markedsføringsafdelingen” arbejder aktuelt på at sætte en side op på hjemmesiden, med vores erhversmedlemmer. Dette selvfølgelig fordi Turistforeningen er meget taknemmelig for den opbakning erhvervet i området giver foreningen, men selvfølgelig også som en reklame. Vi regner med at siden vil kunne ses inden jul. Vi håber i vil tage godt imod også dette initiativ.

Fregatten Jylland
Forleden kom en trist mail i min indbakke, nemlig den, at vi pluselig igen står uden en egentlig ledelse på Fregatten Jylland. Du har sikkert allerede læst om det i pressen. Det er yderst foruroliget at der ikke er ro omkring denne store attraktion. Vi er, som frivillige i Turist informationsområdet på Fregatten blevet inviteret til et kort informationsmøde!
Vi er selvsagt som Turistforening overordentlig interesseret i hvad fremtiden bringer og finder det rimeligt, at lokalområdets Turistforening bliver ordentlig informeret ved formanden for Fregatten Jylland Tommy Bøgehøj, ikke kun om info-området, men generelt om hele projektet som stilles i udsigt i den offentlige pressemeddelelse.

Ebeltoft Cykelguider
I år er der nu kun tre guidede cykelture tilbage: d. 4. dec. cykler vi til Arboretet og Stubbe Sø. D. 11. dec. Til Skovbjerg, midt i Mols Bjerge og den sidste i år, tirsdag d. 18. december skal vi på Jernhatten.
Ca. kl. 12.30 afslutter vi årets cykelture på Strandvejens konditori. Men skal du med så husk at tilmelde dig på mail: jorgen@ebeltoftturistforening.dk -også selvom du ikke cykler med.

Rigtig Glædelig jul og godt nytår
Turistforeningen for Ebeltoft og Mols
v/Jørgen Laugesen

Jørgen Laugesen | Svar 10.12.2018 17.19

🎅 Turistforeningens nyhedsbrev for december ligger klar til dig.

Jørgen Laugesen | Svar 24.11.2018 18.09

😃 Se byens nye julelys

Jørgen Laugesen | Svar 17.11.2018 16.23

Så du DR´s udsendelse Madmagasinet, denne gang fra Ebeltoft?

Jørgen Laugesen | Svar 10.11.2018 14.12

👀 Nyt fra turistforeningen,nysgerrig?

Se den forunderlige natur.

Se her om din nye vintercykel, m.m.

Se nu hvad René skriver om på facebook

😂Kan du få sat hønsene på plads?