Nyt fra din Turistforening

Juni måneds nyhedsbrev

Der er to temaer til dig i dette nyhedsbrev fra din Turistforening. Men først en mærkedag. En forudseende handelsstandsforening oprettede Turistforeningen d. 5. juni 1906. Som vi i dag må konstatere, mange turister og lokale har glæde af. - Tillykke med det.

Mest for erhversmedlemmer: Vi har for nylig oprettet en side på www.ebeltoftturistforening.dk  som vi har kaldt ”Opslagstavlen”. 188 har allerede besøgt siden. Ikke mange har dog endnu benyttet den, men vi håber den kan bruges til f.eks. at skrive om åbningstider, tilbud eller ny udstilling og arrangementer, eller andet du finder relevant. Det er ganske gratis at bruge, men du skal selv skrive opslaget og lægge et billede op.

Se siden her: http://www.ebeltoftturistforening.dk/47198325  og brug den.

PS: Turistforeningens hjemmeside bliver i gennemsnit besøgt af over 900 personer pr. uge.

Mest for personlige medlemmer: Som du sikkert ved står Horisonten endnu, og egentlig står den til fri afbenyttelse for alle. Ikke mange bruger den, hvilket måske skyldes den tiltrækningskraft Horisonten har haft på unge mennesker der ikke forstod at rydde op efter sig, - måske har de ikke lært det hjemmefra, men hvorom alting er, har vi i tilbudt at pynte lidt på bygningen, med henblik på at tiltrække et andet klientel her i sommer.

Kommunen har lukket til ”hulen” hvor mangen en udskejelse fandt sted. Sandet i sandkassen vil blive udskiftet. Kommunen stiller maling og pensler til rådighed. Turistforeningen har tilbudt at male bygningen, og vi forsøger om vi kan få et flag fra Nationalparken på den eksisterende flagstang, som i øvrigt vil blive rettet op.

Vi kan til ovennævnte godt bruge lidt hjælp fra alle der vil yde en indsats til byens og Horisontens forskønnelse. Du behøver ikke en særlig kunstnerisk hånd for at deltage. Du må gerne medbringe en rive og kost og skovl, eventuelt en lille trillebør. Vil du være med, møder du op torsdag d. 15. juni kl. 10.00 på Horisonten. Turistforeningen vil sørge for en lille forfriskning.

Vi glæder os meget over at vi i samarbejde med Kommunen og Destinationen, kan medvirke til at forskønne området, også fordi der efterhånden er installeret en rigtig god legeplads ved horisonten, som tiltrækker en hel del børnefamilier. Men selvfølgelig også fordi Turistforeningen igen i år, fire tirsdage i juli måned vil synge solen ned sammen med turister og lokale borgere. Mere herom senere.

Turistforeningen for Ebeltoft og Mols

v/Jørgen Laugesen

René Vadstrup | Svar 05.06.2017 17.29

Flot med 900 besøgende/uge. På vores ny FB-side ligger vi mellem 100 og 200. Men vi booster den med gode opslag og kommer stærkt frem

René Vadstrup 06.06.2017 23.09

Er i denne uge oppe på 260

René Vadstrup | Svar 05.06.2017 17.21

Tænker sommetider, at samme "forudseende" Handelsstandsforening måske lidt indimellem glemmer sit "barn" fra 1906. Bare en lille strejfende tanke.

Turistforeningen | Svar 04.06.2017 18.12

Nu kan du læse juni måneds nyhedsbrev fra Turistforeningen

Hallo hallo, skal du på cykeltur lørdag d. 17. juni, så tag på Blushøj Camping der har åbenhus. Se mere på opslagstavlen.

Tak, skal du have Jeanette. Det var en fornøjelse at have dig med. Mange hilsner - René

Er i denne uge oppe på 260