René skriver

I sin klumme herunder skriver René om et stykke musik som jeg vil anbefale dig at lytte til, og er du til André Rieu og Mirusia Louwse, er det lige noget for dig.

Du åbner linket ved at højreklikke på det og trykke på "Vælg et andet vindue".

Vi spiste sammen 4. maj 2018 her på Strandhotellet

Fællesspisning på Molskroens Strandhotel 04-05-2018 for 27 personer.

Molskroens Badehotel ligger majestætisk lidt tilbagetrukket med en unik udsigt over Vigen. Man bevæger sig ind i en drøm af et meget smukt, lyst og velrenoveret hotel med utrolig lækkert design. Allerede i receptionen bliver man venligt modtaget af Restaurantchef Michael Fruelund og en meget smuk og smilende overtjener. Man følte sig overmåde velkommen – dejlig start på en forventningsfuld aften.

Inden spisningen annoncerede køkkenchef Daniel Simonsen nedenstående lækre menu. Restaurantchefen fortalte om de liflige vine og Hotel Vægtergårdens historie helt tilbage fra 30-verne, hvor det dengang var en del af Molskroen. Efter mere en 70 års fremmed ”herredømme” er hotellet nu tilbage i folden – ringen er sluttet. En så professionel samlet præsentation er ubestridt halvdelen af oplevelsen.

Forret: Varmrøget Laks med syrnet Fløde, sprøde Salater og Malt-crumble. Hvidvin: Colombelle.

Hovedret: Helstegt amerikansk Oksecuvette med Pommes Croquettes, variation af Løg og Estragon-flødesauce. Rødvin: Prat de Cest.

Dessert: Creme Brûlée de Vanille med Blodappelsin-sorbet. Hertil velsmagende Stempelkaffe.

Oplevelsen var helt igennem unik og sublim. Det er flere år siden, at jeg har fået så lækker og velsmagende mad med dejlige matchende vine og topprofessionel betjening.

Panis Angelicus” fra Sacris Solemniis af Saint Thomas Aquinas sunget af den guddommelige australske sopran ”Mirusia Louwerse” strømmede i min drømmeverden kærtegnende gennem sindet under gourmet-eventyret og hævede oplevelsen til et engelagtigt himmelsk niveau.  ”Panis Angelicus” betyder ”englenes brød” symboliseret som Nadveren – Jesus sidste måltid med sine disciple Skærtorsdag.  For os er denne oplevelse kun begyndelsen på mange fremtidige ”nadvere” på Molskroens Badehotel.

Vinen forførte, maden forførte, kvinden og herren forførte. Den oplevelses-trilogi revitaliserede ungdommens blussende kraft og glød i vores bevidsthed og gjorde aftenen til alt det, der er Livets salt. Den på alle måder livshungrende Mae West sagde engang: ” Du lever kun én gang, og hvis du gør det ordentlig, er det også nok”. ”Ordentlig” i hendes univers bevægede sig i min erindring på kanten af det, mange ægteskaber vil betragte som utidige prøvelser og udfordringer. Men et godt forhold under lidt pres er da altid spændende og værd at kæmpe for.

I disse højspændte og emotionelle Ulve-tider følte jeg mig som en privilegeret Alfa-han omgivet af tre smukke og intelligente kvinder i et sandt trekantshabitat – én på hver side og én overfor, som var min hustru. For at undgå dramatiske spændinger forblev hun dog Alfa-hunnen.

Jeg er fra naturens side en uhelbredelig romantiker. Maskulinitet og romantik er i mit univers ikke nødvendigvis hinandens modsætning. Mange af mine kønsfæller ville føle sig stigmatiseret som testosteron-forladte krøblinger, hvis poesien skulle skylle ind over deres sind for en stund. Skulle jeg miste et par hormoner undervejs, er det alligevel det hele værd. Romantikken er den dejlige følelse, der løfter sig op over hverdagens realiteter og fuldbyrder Livet. Og det gjorde den i sandhed på denne helt igennem dejlige aften.

Når man sidder fordybet i sit stille sind og kigger ud af vinduet, fanges blikket af arkitekten Egil Fischers eventyragtige smukke bygning ”Molskroen” – hjertet i hans mesterværk ”Feriebyen”. Lader man øjet vandre videre og ud over Vigen, indhylles man i naturens eget mesterværk. Den følelse og det syn beskrives ikke bedre end i H.C. Andersens smukke jomfruelige mindre kendte digt ”Kærlighed” fra 1831

See Solen blusser saa elskovsrød!

Den lægger sit Hoved i Bølgens Skjød.

Dog, hvem kan skildre det ret med Ord!

Tilbedende tier den hele Jord,

Kun Blomsterne nikke i Vinden,

De kysse hinanden på Kinden.

Tak til Køkkenchefen, tak til Restaurantchefen og ikke mindst tak til det meget professionelle team, som gav os alle en uforglemmelig aften på Molskroens Badehotel.

Mange varme hilsner

René

René | Svar 09.05.2018 17.17

Man behøver blot at venstrekikke én gang på linket, så ryger man direkte i favnen på Mirusia - og det er ikke så ringe endda.

Turistforeningen | Svar 09.05.2018 12.03

Er du til André Riue og Mirusia Louwse skulle du prøve at lytte til dette stykke musik.

René 09.05.2018 17.13

"Panis Angelicus" er sunget af Pavarotti, Placido Domingo, André Bocelli, Vittorio Grigola, Eline Garanca oma., men Mirusia Louwerse er absolut den ypperste :-

Turistforeningen | Svar 07.05.2018 09.57

27 personer deltog i Vi Spiser Sammen på Molskroen Strandhotel. Læs hvad René skriver om oplevelsen.

Turistforeningen | Svar 18.03.2018 17.31

Hvor er der dejligst i Danmark? Se Renés klumme, nu med versefødder.

Hvornår kan man deltage i denne vandretur?

Mvh Jette Brinch

Gæsteservice og Bynær Strand er sidste nyt fra din Turistforening

Se venligst ny cykeltur 29. maj.

Det er dælme ikke nemt dette puslespil