”Vi Spiser Sammen” med Turistforeningen på Rådhuskroen 12.09.2019.

”Tænk at få sat 86.400 ind på kontoen hver evig eneste dag. Så mange sekunder er der i et døgn! Hver eneste af dem bærer på en mulighed, og det sjove ved dem er, at man ikke kan sætte dem i banken eller fryse dem ned. Man kan ikke gøre noget som helst andet end at bruge dem (Johannes Møllehave).

På denne Gudsbenådede solbeskinsdag i september bevæger vi os elegant henover Adelgades smukke toppede brosten og forventningsfulde videre ind i Rådhuskroens varme og historiske stue. Her modtages vi frisk og frejdigt af Danmarks sidste ægte og ikoniske krovært John iført et fransk forklæde, der kærligt omfavner en glad karismatisk og jovial person, hvis ”beskedne” voluminøse konturer på en livsbekræftende måde automatisk leder tankerne hen på god og gedigen kromad.

Vi valgte sammen at bruge 10.800 sekunder i den 300 år gamle kro. Efter et rent feministisk regime fra 1904 til 1974 (først 58 år med Signe Wollesen, efterfulgt af 12 år med Juliane) overtager ”John le Chef” Rådhuskroen og bryder dermed 70 års matriarkalsk dominans. Han får over de kommende 45 år ”renset” kroen for østrogene reminiscenser.

John er med sin charmerende og bramfri attitude en sand oplevelse for enhver gæst. Han skaber ægte krohygge og kan flirte, så selv den mest observante ægtemand ikke ænser, at hustruen er ved at glide ham af hænde. Udover dette talent kan han også skabe en oplevelse af ægte, ærlig og smagfuld mad tryllet frem af de bedste lokale råvarer.

Vi nød følgende meget udsøgte menu:

• Håndskåret Ferskrøget Laks med Røræg og Dampet Spinat.
  • Citronfromage uden ”bussemænd” (gelatineklumper).

En så sublim gastronomisk oplevelse indhyllet i rødkindsblussende vinøse stimulanser fremmer successivt lysten til efterfølgende at forgylde mindst 3600 ”oplevelses-sekunder” sammen med sin elskede. Og mine damer og herrer: ”Lykkes projektet ikke i første ombæring, er der stadig 72.000 sekunder af døgnet tilbage at gøre godt med – søvn og restituering skal naturligvis modregnes”. Ak ja, romantikken florerer heldigvis stadig i bedste velgående blandt vi livsglade ”post-teenagere”.

I et symbiotisk samspil med John havde vi nogle fornøjelige timer, hvor samværet og humøret var det bærende element. Selvom de fleste fra selskabet fremstod med smukke aldersrelaterede brugsspor, følte vi os ikke en dag ældre end dengang, den første lille uskyldige rynke ved øjet så dagens lys.

Vi hylder forfatteren Franz Kafkas filosofiske citat: ”Den, der ser det smukke i Livet, bliver aldrig gammel”.

Tusind tak for en dejlig oplevelse John og tak for dit konkurrencesponsorat.

Turistforeninfgen for Ebeltoft  og Mols

v/René

Velkommen tilbage vi glæder os til igen at samarbejde med Den Skæve Kro

Det er bare så fantastisk, at Den Skæve Kro efter to års "tomgang" nu er blevet genåbnet her den 4. september - og det endda af de tidligere skønne forpagtere, som leverer den allerbedste kundeservice, man kan tænke sig. Vi fra Turistforeningens side kan ikke være mere glade og ønsker Jer hjertelig velkommen tilbage til den by, I klæder så godt "EBELTOFT”. Vi glæder os til at genoptage vores tidligere fantastiske samarbejde. 👍😀

Det er så flot og velfortjent.

Molskroen burde for længst have fået tildelt mindst én Michelin-stjerne, men desværre bevæger smagsdommerne sig helst ikke for langt væk fra København og Aarhus. Men vi fra Turistforeningen vil gerne tildele Jer 3 Michelin-stjerner med baggrund i vores Fællesspisninger ude hos Jer. :-) Vi er stolte af, at have en gourmetrestaurant af Jeres kaliber her i Syddjurs.

Fra Renè

Læs også Molskroens eget opslag:

6 STJERNER TIL MOLSKROEN.

Vi har fået 6 flotte stjerner i Århus Stiftstidende.

Tak for anmeldelsen og de pæne ord. Vi arbejder hver dag på at leve op til vores ambition og passion for at levere værtskab og gastronomi fra hjertet og det gør os både stolte og glade at opleve at det lykkes.

Læs anmeldelsen her:

https://www.molskroen.dk/…/molskroen-i-topform_-er-blandt-l… <https://www.molskroen.dk/media/1774/molskroen-i-topform_-er-blandt-landets-bedste-restauranter-_-aarhus-_-stiftendk.pdf?fbclid=IwAR3xNHJtEmQid50OJUpxeFwQl5DQQ5wFYsxC57Gu0znT0OqdTwDX2zuYewU>

Af René Vadstrup.

Lyt til Edvard Grieg´s meget smukke musikstykke "Morning" og her få svaret på, hvorfor Livet er værd at leve. ❤️