René skriver

REFLEKTIONER over cykeltur til Agri:

Vores cykeltur til Agri Bavnehøj i går bød på massive udfordringer. Fra Fregatten Jylland og langs vandet til Molskroen cyklede vi op mod en strid og vedvarende side-modvind. Vores elskede elcykel-entusiaster forsøgte ihærdigt at afskærme os fra vinden.

Men besværlighederne skulle ingen ende tage. Ved Molskroen havde en hob af mørke skyer samlet sig over vores hoveder som en stor sort skærm med meget truende adfærd (billed 1). Skyerne begyndte så småt at frigive små drilske vanddråber. Vi var efterhånden psykisk så langt nede, at vi kun kunne tænke: "Hvis dette er Livet, så frygt ej Døden".

Vi sendte en lille uskyldig Mariehøne op til Vorherre med en bøn om godt vejr. Der blev sat speed under cyklerne op mod Overmøllen for at komme væk fra dette inferno. Vores bøn må være blevet hørt, for Solen overvandt de sorte skyers hærgen. Vinden fortsatte dog, men det var jo også kun en begrænset bøn. Vi skulle jo gerne kunne komme tilbage en anden gang med nye ønsker.

Herefter cyklede vi videre ad grusveje op ad Mols Bjerges ubønhørlige stigninger mod det forjættede bjerg "Agri Bavnehøj" (billed 2).

Efter at have besteget de sidste få meter til fods gik vi ned igen og nød en gudsbenådet "Doktor Nielsen" (billed 3). Den smager vidunderligt ude i naturen på vores cykelture, men hjemme minder den allermest om "rævepis og terpentin".

Når vi alligevel nyder disse udfordringer, er det, fordi vi får nogle dejlige oplevelser sammen med skønne mennesker. Onde tunger påstår endog, at det skulle være sundt fysisk. 😯

Og husk Franz Kafkas berømte ord: "Den, der ser det smukke i Livet, bliver aldrig gammel". ❤️

Vi takker Turistforeningens formand Jørgen Laugesen for de 15 skønne cykelture, han har kreeret gennem årene. Alle sammen med unikke naturoplevelser. 👍

Jørgen Laugesen | Svar 21.06.2018 10.15

Se Renés refleksioner over cykelturen til Agi Bavnehøj

Hej Kirsten. Turistforeningen har desværre ingen vandretur planlagt, men hold fortsat øje med vores hjemmeside. Den kommer, - vandreturen.

Hej vi er 2 personer, der gerne vil deltage i vandreturen Eigil Fischers Mols. Hvornår har du den næste tur? Hilsen Kirsten

Se hvad René skriver op solmedgagssang på Horisonten

Uge 28´s besøgstal på hjemmesiden blev fantastiske 1612. Gennemsnitligt er derfor allerede nu på 1374 besøgende pr. uge, imod hele sidste år på 912.