Øer maritime Ferieby

På denne vandretur skal vi bevæge os i åbne hedelandskaber, gennem økologisk landbrug med grise, geder køer heste o.m.a. Ad små finurlige skovstier med vand på begge sider i et næsten uvirkeligt vildtområde.

Efter udgravninger af sten og grus i 50erne opstod klondike området ved at området blev udstykket og udlejet til folk med ringe økonomisk formåen. Hurtigt blev der skabt et ”Klondikeområde” idet huse blev opført af forhåndsværende materialer. Denne udvikling blev dog stoppet i 1970erne af dengang Ebeltoft kommune, man kan dog stadig finde spor fra den tid i området.

Turen går nu tilbage gennem Øer Maritime Ferieby, der blev indviet 1. juni 1988. Nordens Venedig kaldes feriebyen. På en varm sommerdag kan man sagtens føle sig hensat til Venedig, idet hele byen er bygget på pæle.

Vil du med på denne naturhistoriske vandretur skal du vide at den er på ca. 6 km. og er planlagt til ca. 2/½ time. Det er på dennne tur fornuftigt at have vandtæt fodtøj med.

OBS: Hvis det ønskes kan dene vandretur deles!. DVS. man kan bestille hele turen som beskrevet ovenfor. - Eller en tur allene rundt i Øer Maritime feriby. Varighed ca. 1 - 1/½ time.

Nyt fra Turistforeningen kan du læse her.

René skriver om Ovartaci

Så du ikke starten fra cykelløbet Danmark Rundt i Ebeltoft kan du se under Favoritlink. Endnu en film af Lars Berg

Bussen er fuld, til medlemsflugten d. 30. september