Søndag d. 22. september kl. 10. til ca. 12 - Tag med Turistforeningen på Vandretur i Øer Maritime Ferieby

Vi skal på turen vandre i åbne hedelandskaber, gennem økologisk landbrug med grise, geder køer heste o.m.a. Ad små finurlige skovstier med vand på begge sider i et næsten uvirkeligt vildtområde.

Efter udgravninger af sten og grus i 50erne opstod klondike området ved at området blev udstykket og udlejet til folk med ringe økonomisk formåen. Hurtigt blev der skabt et ”Klondikeområde” idet huse blev opført af forhåndsværende materialer. Denne udvikling blev dog stoppet i 1970erne af dengang Ebeltoft kommune, man kan dog stadig finde spor fra den tid i området.

Turen går nu tilbage gennem Øer Maritime Ferieby, der blev indviet 1. juni 1988. Nordens Venedig kaldes feriebyen. På en varm sommerdag kan man sagtens føle sig hensat til Venedig, idet hele byen er bygget på pæle.

Vil du med på denne natursmukke og historiske vandretur, møder du blot op, men du skal du vide, at turen er ca. 6 km. lang. Husk vandtæt fodtøj, Det koster 40. kr. pr. voksen, eller medlemskab af turistforeningen.

Mødested: Øer Maritime Ferieby, Øerkrogvej 3. 8400 Ebeltoft. (ved Købmanden)