Kage vindere samt publikumspræmier

Hvornår er der dejligst i Danmark?

Når Turistforeningen afholder Kagekonkurence i Ebelfestivalen og de mest smukke og fantasifulde kager, man kan drømme om, blev indleveret til Dommernes strenge men retfærdige bedømmelse.

Fra dørene blev åbnet op for publikum i Kulturministeriet på festpladsen i Ebeltoft, blev alle borde optaget i løbet af 2 minutter. Stemningen var fantastisk fra start, bl.a. fordi Ebeltoft Harmonikaklub stillede med 7 mand, som spillede den mest vidunderlige musik. Det var sjovt at opleve, at både børn og voksne allerede fra start vuggede i takt med musikken. En stor, varm og hjertelig tak til Harmonikaklubben, fordi I var med til at lave en fest for os til Kagekonkurrencen.

Det kompetente dommerpanel bestod af:

- Kirsa Maria - ejer af Strandvejens Konditori. Djurslands måske bedste bageri.

-- Christina - ejer af Mellem jyder. Djurslands måske bedste restauration.

- Inge - menigt medlem af Turistforeningen. Djurslands måske bedste smagsløg.

Efter mangen en smagning og skylning af mundhulen med tevand, fandt de tre dommere frem til følgende vindere:

Førstepræmie: Stor vin-/chokolade-/kaffekurv fra FØTEX - værdi: 1000 kr. vundet af Majbrit Andersen, Terndrup.

Andenpræmie: Overnatning for 2 personer med morgenmad fra DANHOSTEL EBELTOFT-værdi: 650 kr. Vundet af Peter, Ebeltoft.

Delt tredjepræmie: Gavekort til HANNE SLOTH MODE på 400 kr. Vundet af Janne Knudsen, Egens.

Delt tredjeplads: 2 flasker dejlig vin fra DEN BLÅ BRILLE. vundet af Åge Olesen, Ebeltoft.

Vi vil af hjertet gerne takke kagebagerne mange gange for Jeres dejlige, kreative og velsmagende kager, som nød den største anerkendelse blandt publikum. I burde alle have haft en præmie, fordi I har lagt så megen kærlighed i kagerne. Håber, I kunne have lyst til at udfordre hinanden igen næste år.

Enig. Den er ikke for svagtseende. Plejer at bruge under et minut - her gik der 1:43 - øv

Pyha, den var svær den

Find aktuelle aktiviteter på linket Danmarks Kulturkalender

Kære Thomas. Tak fordi du følger os på nettet, men Turistforeningen har desværre ingen By-vandring i dag.Måske ses vi en anden god gang.