Kør med Ebeltoft Cykelguider i oktober

Tirsdag d. 17. kl. 10 til ca. 13. - Æblecykeltur

Vi skal på cykelturen høre om byens navn. Vi skal høre og om det originale Æbeltoft-æbletræ. Undervejs støder vi på æbletofter med Karen Blixens Æbletræ og kronprins Frederiks Taffelæbletræ. - Turen går også til flere af byens stenæbler, som Rotary i Ebeltoft står bag.

Tirsdag d. 24. kl. 10 til ca. kl. 13. - Til naturreservatet ved Stubbe Sø

Cykelturen bringer os denne gang til Fugleværnsfondens Naturreservat ved Stubbe Sø. Her kan vi opleve en enestående mulighed for på tætteste hold at opleve søens rige fugleliv. Vi stiller cyklerne og vandrer ad de små afmærkede stier ned til søen. Måske ser vi en Havørn svæve over søen! Hjemover cykler vi på den gamle Jernbane sti forbi Ree Park Safari.

Tirsdag d. 31. kl. 10 til ca. 13. - Karlsbjerget

Cykelturens første mål er Ebeltoft kirke, hvorefter vi cykler til den idylliske landsby Elsegårde med gadekæret. Vi fortsætter cykelturen langs Kattegat til Boeslum og Dråby strand og endelig til Karlsbjerget, 53 m. over havoverfladen med de to små bronzealder-høje. Hjemover cykler vi gennem havnebyen Dråby.

Vel mødt ved Ebeltoft Turistbureau. Cykelturene koster 40 kr. pr. voksen, eller medlemskab af Turistforeningen for Ebeltoft og Mols.

Æble-fotokonkurrencen begynder i dag

Lidt inspiration til fotokonkurrencen måske

Nu også med publikumspræmier i kagekonkurrencen på Ebelfestivalen i Ebeltoft.

Nyt Nyt Nyt. Deltag i Æble-fotokonkurrencen i Ebelfestivalen