Jernhatten

• Vi skal på denne cykeltur, gennem et af de mange sommerhusområder i Ebeltoft og langs Kattegats kyst, til den velbevarede Skanse fra Englandskrigen. Herfra cykler vi videre til Jernhatten hvor vi stiller cyklerne og traver til toppen, 49 m. over havets overflade. Et populært udsigtspunkt, hvor sagnene fortæller om trolde og hekse, og stenen Blak. Hjemover cykler vi gennem ”havnebyen” Dråby, og forbi Ebeltoft Golfbane.

Mødested: S:A. Jensensvej 3. 8400 Ebeltoft (ved is huset).

Cykelturene koster 40 kr. pr. voksen, eller medlemskab af Turistforeningen for Ebeltoft og Mols.

• Auf dieser Fahrradtour durchqueren wir eines der vielen Ferienhausgebiete in Ebeltoft und fahren der Kattegat Küste entlang zu der gut erhaltene Schanze des Englandkrieges. Von hier fahren wir weiter nach Jernhatten, wo wir die Fahrräder hinstellen und zu dem Gipfel 49 Meter über dem Meeresspiegel gehen. Ein beliebter Aussichtspunkt, wo die Sagen von Trollen und Hexen erzählen, und der Stein Blak.
    Nach Hause fahren wir durch die „Hafenstadt“ Dråby, und am Golfplatz Ebeltofts vorbei.

Treffpunkt: S. A. Jensensvej 3, 8400 Ebeltoft (bei der Eisdiele).

Preis pro erwachsenen Teilnehmer 40,00 Kr.

• On this bike ride we are going to cross one of the numerous summer house areas in Ebeltoft and along the coast of the Kattegat to the well-preserved entrenchment from The England War. From here we ride to Jernhatten, where we park our bikes and walk to the top, 49 meters above sea level. A popular viewpoint, where the legends tell of trolls and witches, and the stone Blak.
    Homewards we ride through the ”seaport” Dråby, and along the golf course of Ebeltoft

Meeting point: S. A. Jensensvej 3, 8400 Ebeltoft (at the ice cream shop).

The bike ride costs 40,00 kr. per adult.

11. august 2020. I flot sommervejr er vi på vej til Jernhatten.

11. august 2020. Ved Trolleskoven på Jernhatten. I baggrunden ved vi at Ebeltoft Gårdbryggeri ligger!

11. august 2020. Her ved de stynede træer på Jernhatten, i dejlig skygge.

11.august 2020 vi bevæger os ad bagvejen ned fra Jernhatten.