Kør med Ebeltoft Cykelguider

Jernhatten

Vi skal på denne cykeltur, gennem et af de mange sommerhusområder i Ebeltoft og langs Kattegats kyst, til den velbevarede Skanse fra Englandskrigen. Herfra cykler vi videre til Jernhatten hvor vi stiller cyklerne og traver til toppen, 49 m. over havets overflade. Et populært udsigtspunkt, hvor sagnene fortæller om trolde og hekse, og stenen Blak. Hjemover cykler vi gennem ”havnebyen” Dråby, og forbi Ebeltoft Golfbane.

Mødested: Fregatten Jylland i Ebeltoft. Cykelturene koster 40 kr. pr. voksen, eller medlemskab af Turistforeningen for Ebeltoft og Mols.
Auf dieser Fahrradtour durchqueren wir eines der vielen Ferienhausgebiete in Ebeltoft und fahren der Kattegat Küste entlang zu der gut erhaltene Schanze des Englandkrieges. Von hier fahren wir weiter nach Jernhatten, wo wir die Fahrräder hinstellen und zu dem Gipfel 49 Meter über dem Meeresspiegel gehen. Ein beliebter Aussichtspunkt, wo die Sagen von Trollen und Hexen erzählen, und der Stein Blak.
Nach Hause fahren wir durch die „Hafenstadt“ Dråby, und am Golfplatz Ebeltofts vorbei.

Treffpunkt: Die Fregatte Jütland in Ebeltoft.
Preis pro erwachsenen Teilnehmer 40,00 Kr.
On this bike ride we are going to cross one of the numerous summer house areas in Ebeltoft and along the coast of the Kattegat to the well-preserved entrenchment from The England War. From here we ride to Jernhatten, where we park our bikes and walk to the top, 49 meters above sea level. A popular viewpoint, where the legends tell of trolls and witches, and the stone Blak.
Homewards we ride through the ”seaport” Dråby, and along the golf course of Ebeltoft

Meeting point: The Frigate Jutland in Ebeltoft.
The bike ride costs 40,00 kr. per adult.

I dag | 10:13

Hej Erling, formoder du mener til Harmonikaklubben? Ring venligst til Frede på tlf. 23 30 74 88

I dag | 09:34

Hej
Jeg skal indbetale et beløb til jer men jeg har ikke nummeret. Send det venligst
Erling Knudsø

Kom med din hjemmebagte kage, på Djurslands største kagekonkurrence der foregår onsdag d. 17. oktober på Ebelfestivalen.

Kære Erna. Ingen tilmelding. Du kommer bare med kagen (gerne flere - det øger chancerne). Kl. ca. 15.00 går det løs med smagningen. Kaffe/musik kl. ca. 14.30.